شناسهٔ خبر: 31590 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

محور جدید سنندج به مریوان از طرح‌های اولویت‌دار استان است

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: محور جدید سنندج به مریوان (واریانت تیژتیژ به گاران) از طرح‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی در استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی در این ارتباط گفت: قطعه اول محور جدید سنندج به مریوان دارای ۹۵ درصد پیشرفت بوده و اجرای قطعه دوم نیز در حال پیگیری بوده و برای تسریع در این هدف به سه قسمت تقسیم شده است.

به گفته وی، قطعه اول به طول ۷/۵ کیلومتر با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، تونل باغان به طول یک هزار و ۸۸۴ متر و سه کیلومتر از محور ارتباطی با برآورد ۶۲۰ میلیارد ریال و قسمت سوم نیز به طول ۹/۵ کیلومتر از منتهی به مریوان با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ پیمانکار در حال ادامه روند احداث این طرح هستند افزود: طبق برنامه‌ریزی این طرح در ۲۴ ماه به اتمام می‌رسد و ۳۱۰ میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز توسط دولت و ۲۵۰ میلیارد ریال از محل سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان تأمین شده است.

ملکی افزود: بقیه مبلغ مورد نیاز نیز در قالب مطالبات طرح تا پایان سال مالی از محل اسناد خزانه و قانون بودجه تأمین می‌شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مهر سال جاری در بازدید از اجرای احداث این محور از تخصیص یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص برای تکمیل این طرح خبر داد و خواستار اتصال محور جدید سنندج به مریوان به مرز باشماق شده است.

هم‌اکنون مطالعات مورد نیاز برای اتصال این محور به گذرگاه مرزی باشماق انجام شده و مسافت سه‌راهی گاران تا باشماق در طرح مطالعه شده حدود ۳۲ کیلومتر است.

دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه توسعه راه این استان سرمایه‌گذاری کرده است.

با استفاده از این میزان اعتبار حدود ۷۴۵ کیلومتر راه شامل ۹۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۰ کیلومتر راه اصلی و ۵۲۵ کیلومتر راه روستایی احداث شده است.

نظر شما