شناسهٔ خبر: 31595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خبر داد:

کاهش بیش از ۱۱ درصدی تلفات جاده‌ای یزد/ عمر بالای ۷۰ درصد ناوگان مسافربری و باری استان

محسن صادقیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه این استان مقام نهم کشور را در کاهش تلفات جاده‌ای دارد از کاهش ۱۱.۳ درصدی تلفات جاده‌ای استان در ۶ماه اول امسال خبر داد.

محسن صادقیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی این اداره کل ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای استان است. خوشبختانه در 6ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۱.۳ درصدی تلفات جاده‌ای مواجه شده‌ایم که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

برنامه‌ریزی برای ساماندهی و تعمیر اتوبوس‌ها و کامیون‌ها

صادقیان با بیان اینکه یزد مقام نهم کشور را درکاهش تلفات جاده‌ای دارد، به برنامه‌ریزی برای ساماندهی اتوبوس‌ها و کامیون‌های حمل بار و مسافر اشاره کرد و گفت: یزد دومین استان از نظر تعداد معادن و ششمین استان صنعتی کشور است و باید تدابیر خاصی برای کنترل بیشتر حمل بار در جاده‌های استان اتخاذ شود. مشکل عمده ما درحوزه حمل و نقل جاده‌ای عمر بالای ۱۵ سال ۷۰ درصد اتوبو‌س‌ها و کامیون‌هاست که درانتظار جذب اعتبار برای نوسازی آنها هستیم.

وی یادآور شد: استان یزد دارای ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلومتر راه فرعی، ۲۲۵۰ کیلومتر راه روستایی است که ۱۲۶۷ کیلومتر آن جزو راه‌های شریانی و ملی هستند. راه‌های استان یزد در مرکز کشور در کریدور شمال به جنوب قرار گرفته و زیر بار ترافیک ملی و حتی فراملی است. از این رو برای نگهداری از راه‌های استان استفاده از روش‌های پیشگیرانه نگهداری است که در چند سال گذشته اجرا شده است.

صادقیان گفت: با توجه به کمبود اعتبار  به دنبال ایجاد راهکارهای پایدارتر برای نگهداری از راه‌های استان هستیم تا با توان فکری و تکنولوژی نوین این هدف را به صورت علمی به پیش ببریم.

وی با تصریح بر اینکه درسال‌های اخیر شاهد افزایش کیفیت و ایمنی راه‌های استان بوده‌ایم، عنوان کرد: امیدواریم در سه سال آینده سطح ایمنی جاده‌های استان را به استانداردهای جهانی برسانیم.

نظر شما