شناسهٔ خبر: 31599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی آوج خبر داد:

انجام مراحل پایانی طراحی و مطالعات پروژه چهارخطه کردن محور آوج – رزن در استان قزوین

اسماعیل جعفری رئیس اداره راه و شهرسازی آوج در استان قزوین با اشاره به اینکه مقوله راه یک موضوع تخصصی بوده و ضرورت دارد که اظهارنظرها نیز در این حوزه بر اساس نظرات فنی و کارشناسی باشد تأکید کرد: طرح احداث خروج اضطراری در ورودی شهر آوج پس از تأیید شورای ترافیک استان، شورای تأمین و همچنین دفتر فنی استانداری به اجرا درآمده و در چند مورد مشکل پیش آمده برای کامیون‌ها نیز به درستی عمل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، اسماعیل جعفری با اشاره به وضعیت خاص جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه آوج گفت: در راستای رفع نقاط پرحادثه در محور قزوین- آوج اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و این فعالیت‌ها به طور مستمر در حال انجام است.

جعفری با بیان اینکه طبق آمار رسمی خطای انسانی و عوامل خودرویی بیشترین عامل تصادفات رانندگی است، افزود: تابلوها و علائم جاده‌ای در محور اصلی آوج به همدان بر اساس استانداردها و به تعداد کافی نصب شده و عوامل راهداری شهرستان با اجرای سامانهٔ روشنایی به طول ۴ کیلومتر در ورودی شهر آوج و همچنین با انجام خط‌کشی‌های مداوم همه تلاش خود را جهت کاهش تصادفات انجام داده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به بازدید معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و همچنین بازدیدهای مکرر مدیرکل راه و شهرسازی استان از محور پراهمیت آوج – رزن عنوان کرد: طراحی و مطالعات پروژه تعریض و بهسازی این محور در مراحل پایانی قرار داشته و قطعاً در صورت تأمین اعتبار با بیشترین سرعت ممکن به اجرا درخواهد آمد.

جعفری همچنین اضافه کرد: مطالعات کمربندی آوج نیز به شکل موازی با موضوع چهارخطه کردن محور آوج در حال انجام بوده و پس از تأمین اعتبار اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آوج اظهار کرد: وضعیت جغرافیایی و سرمای قابل‌توجه هوا در منطقه آوج نیز در روند اجرایی پروژه اثرگذار است.

جعفری در پایان با تأکید بر عدم پذیرش پیشنهاد‌های راه و شهرسازی جهت اختصاص بودجه لازم برای اقدامات راهداری توسط مسئولان شهرستان گفت: با توجه به شرایط اعتباری موجود، مجموعه اقدامات و عملیاتی که در حوزه راه و به صورت مستمر در محورهای شهرستان آوج در حال انجام است با استفاده از منابع محدود این اداره کل و با بهره‌گیری از ظرفیت و غیرت پرسنل است.

نظر شما