شناسهٔ خبر: 31622 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شرق خبر داد:

افزایش یک میلیون تنی بارگیری سنگ‌آهن در راه ‌آهن شرق

قطار مدیرکل راه‌آهن شرق از افزایش 40 درصدی سهم شبکه ریلی این منطقه در حمل بار خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از نخستین خط فرعی بارگیری در معدن سنگان، یک‌میلیون تن به ظرفیت بارگیری سنگ‌آهن در راه‌آهن شرق افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمدابراهیم اقبالی بابیان اینکه « سهم شبكه ریلی در راه‌آهن شرق از ۱۰ درصد حمل بار در سال ۹۲ به حدود ۴۰ درصد در سال ۹۵ رسیده است» گفت: خط فرعی بارگیری در ایستگاه سنگان به‌صورت مشترك با شركت احیاء سپاهان به طول ۳۶۰ متر و هزینه ۳۰۰ میلیون تومان ساخته‌شده است.

اقبالی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از نخستین خط فرعی بارگیری در معدن سنگان، یک‌میلیون تن به ظرفیت بارگیری سنگ‌آهن در راه‌آهن شرق افزوده شد.

وی با اشاره به قدمت ۱۲ ساله این اداره كل گفت: علی‌رغم این سابقه كوتاه راه‌آهن شرق با تلاش و همت شبانه‌روزی كاركنان و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ، توانسته است از مناطق ریلی با قدمت بسیار بیشتر در حمل بار سبقت بگیرد به‌گونه‌ای كه در حال حاضر رتبه سوم بارگیری را در بین مناطق ۱۹ گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اختیار دارد.

معدن سنگان به دلیل ذخایر غنی سنگ‌آهن موردتوجه فراوان مسئولان و سیاست‌گذاران صنعت حمل‌ونقل است و به دلیل حجم بالای سنگ‌آهن دپو شده در این معادن و محدودیت حمل جاده‌ای، منافع اقتصاد ملی ایجاب می‌کند با ایجاد زیربناهای لازم از تمام ظرفیت‌های حمل‌ونقل ریلی جهت جابجایی این حجم بار استفاده شود.

برچسب‌ها:

نظر شما