شناسهٔ خبر: 31670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون امور عمرانی استانداری ایلام،

تأکید بر تسریع اجرای تونل قلاجه در استان ایلام

بازدید معاون امور عمرانی استانداری ایلام در بازدید از تونل قلاجه بر تسریع اجرای این تونل تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، در این بازدید که معاون امور عمرانی استانداری ایلام، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و فرماندار شهرستان ایوان حضور داشتند مراحل باقیمانده پروژه تونل قلاجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است طول تونل قلاجه که بین استان‌های ایلام و کرمانشاه قرار دارد ۲۵۰۰ متر و با راه‌های طرفین ۳۷۵۰ متر است، حفاری و کف کنی آن به طور کامل به پایان رسیده و هم‌اکنون پیمانکار مشغول اجرای عملیات لاینینگ است که تاکنون بیش از ۶۰۰ متر از ۱۰۷۴ متر لاینینگ آن نیز به انجام رسیده است، در کل پیشرفت فیزیکی تونل نزدیک ۹۰ درصد است و بعد از عملیات لاینینگ می‌بایست نصب سیستم‌های روشنایی و تهویه عملیاتی شود.

از مزایای این تونل می‌توان به کاهش ۱۲ کیلومتری گردنه برف‌گیر قلاجه و کاهش ۲۵۰ متر ارتفاعی که خودروها باید طی کنند اشاره کرد که این امر در صرفه‌جویی زمان و مصرف سوخت تأثیر زیادی خواهد داشت.

در ادامه مسئولین مذکور از محور قلاجه- آسمان‌آباد ایلام بازدید کرده و در این بازدید روند اجرای چهار خطه سرابله- تقاطع کارخانه سیمان و پل ارغوان ورودی شهر ایلام مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما