شناسهٔ خبر: 31680 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حضور فعال ایران در اجلاس شورای آیمو/ بررسی چالش‌ها، اولویت‌ها و چارچوب کاری آیمو

آیمو یک صد وهفدهمین اجلاس شورای آیمو با چند دستورکار مهم و با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی در شهر لندن درحال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر، یک صد وهفدهمین اجلاس شورای آیمو از تاریخ ۵ لغایت ۸ دسامبر ۲۰۱۶ مطابق با ( ۱۵ تا ۱۸ آذر ۱۳۹۵) در مقر آیمو در لندن درحال برگزاری است.

در این اجلاس موضوعاتی چون تصویب گزارش کار کمیته های (حفاظت محیط زیست دریایی و صندوق همکاریهای فنی) MEPC ۷۰ و۶۶ TC، نحوه محاسبه حق عضویت کشورها و تناژآنها، تعیین بودجه کاری آیمو و بودجه لازم حقوق و دستمزد دررده های پستی مختلف در دبیرخانه آیمو و گزارش برگزاری روز جهانی دریانوردی و مراسم موازی آن در ترکیه در سال ۲۰۱۶ و برگزاری روز دریانورد، الحاق کشور بلاروس به کنوانسیون موجد آیمو و سه کنوانسیون مهم آیمو (کشور ۱۷۲ ام عضو آیمو)  وچالش ها، اولویت ها و چارچوب کاری آیمو در دوره ۶ ساله ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳  مورد بررسی قرار می گیرند.

در همین راستا شعار روز جهانی دریانوردی سال ۲۰۱۸ میلادی توسط دبیرکل با عنوان IMO ۷۰: our heritage-Better shipping for better future  پیشنهاد و مورد تصویب قرار گرفت.

شایان ذکر است شعار روز جهانی دریانوردی در سال ۲۰۱۷، Connecting Ships, Ports and People تعیین شده است.

 در این نشست دکتر منصورآرامی، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع و علی اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی و  ماندانا منصوریان معاون نماینده دایم ج. ا.ایران نزد آیمو حضور دارند.

نظر شما