شناسهٔ خبر: 31694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات کارگروه ارتقاء اقتصادی و مشارکت‌های مردمی و تسهیلات استان آذربایجان‌شرقی

حاشیه نشینی و بافت فرسوده در بجنورد اولین جلسه کارگروه ارتقاء اقتصادی و مشارکت‌های مردمی و تسهیلات استان آذربایجان‌شرقی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، اولین جلسه کارگروه ارتقاء اقتصادی و مشارکت‌های مردمی و تسهیلات استان آذربایجان‌شرقی با استناد به مصوبه ۹۵/۵/۲۰ ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری؛ به ریاست علی نواداد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد.

هدف از تشکیل این کمیته، تحقق اهداف سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در زمینه‌های آموزشی، مهارتی، کارآفرینی، اشتغال و گسترش حمایت‌های اجتماعی و نیز پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و نداشتن مهارت‌های مورد نیاز بازار کار با ایجاد فرصت‌های شغلی، آموزش‌های مهارتی و ... است.

در اولین نشست کمیته مذکور به تبیین آیین‌نامه اجرایی و بررسی مشکلات، آسیب‌ها در محلات هدف استان و اقدامات انجام یافته توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه پرداخته شد.

در این جلسه بابک نجفیان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری به تبیین سیاست‌های دولت یازدهم در مقوله بازآفرینی شهری پایدار و لزوم بازآفرینی شهری ۲۷۰۰ محله در بافت‌های ناکارآمد شهری در کشور در طی دو برنامه ۵ ساله توسعه ششم و هفتم در طول ۱۰ سال پرداخته و ضرورت ایجاد شبکه‌های همکاری و بودجه‌ریزی اهرمی به منظور تهیه برنامه سالانه بازآفرینی شهری پایدار استان را یادآور شد.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص قانون احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری و سند ملی راهبردی مربوطه، گزارشی در خصوص وضع موجود بافت‌های ناکارآمد شهری استان، عملکرد اداره عمران و بهسازی شهری استان در خصوص مطالعات انجام یافته و پروژه‌های اجرا شده و در دست اجرا در بافت‌های مذکور و جلسات برگزار شده ستاد ملی، استان و شهرستانی بازآفرینی شهری پایدار و کارگروه‌های زیرمجموعه و مصوبات آن‌ها ارائه نموده و با تشکر از تشکیل کارگروه اقتصادی، مشارکت‌های مردمی و تسهیلات استان، خواستار برنامه‌ریزی و نظارت جدی کارگروه مذکور بر روند تحقق اهداف تشکیل آن شد.     

در پایان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری  به‌عنوان رئیس کارگروه مذکور از اعضای کارگروه خواستار ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام یافته توسط دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه و نیز پیشنهاد‌های کارشناسی، به دبیرخانه کمیته (اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان) شدند تا اقدامات بعدی جهت هماهنگی و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های کارگروه صورت گیرد.

پیشنهاد تعیین ردیف بودجه مشخص در بودجه شهرداری‌ها جهت اجرای اهداف این آیین‌نامه از دیگر مصوبات این نشست بود.

نظر شما