شناسهٔ خبر: 31695 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مروری بر مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در یک هفته:

کاهش ۱۱ درصدی تلفات جاده‌ای در یزد/ بهره‌برداری از ۱۸ کیلومتر محور بجنورد- جنگل گستان در خراسان شمالی/ پیشرفت ۹۴ درصدی مسکن مهر کرمانشاه

گزارش آخر هفته کاهش ۱۱ درصدی تلفات جاده‌ای در یزد براساس آمار و گزارشات ارائه شده، بهره‌برداری از ۱۸ کیلومتر محور بجنورد-جنگل گستان در استان خراسان شمالی و پیشرفت ۹۴ درصدی مسکن مهر کرمانشاه و رتبه اول اصفهان در حمل بار و رتبه سوم در جابه جایی مسافر از مهترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است.

گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از آماده‌‌سازی ۳۷ اکیپ و ۲۴۵ ماشین‌آلات و استقرار آن درگردنه‌های برف‌گیر استان خبر داد.

یزد

مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: ۲۵.۷۲ درصد از مساحت شهری استان را بافت فرسوده مورد هدف بازآفرینی تشکیل می‌دهد که ۲۰ درصد جمعیت شهرنشین استان را شامل می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه این استان مقام نهم کشور را در کاهش تلفات جاده‌ای دارد از کاهش ۱۱.۳ درصدی تلفات جاده‌ای استان در ۶ماه اول امسال خبر داد.

کردستان

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: با اتمام عملیات آسفالت روستای گندمان بانه ۷۰ خانوار روستایی از راه آسفالته بهره‌مند شدند.

معاون عمرانی استاندار کردستان از تحویل دو پروژه مسکن مهر ۱۷۲۸ واحدی دگایران سنندج و ۶۷۲ واحدی بانه تا پایان امسال به متقاضیان خبر داد و گفت: پروژه ۱۱۲۰ واحدی فرابتن سابق نیز در سال آینده تحویل خواهد شد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ما بیشترین حجم سفرهای باری را در استان داریم و استان اصفهان رتبه اول حمل بار و رتبه سوم در جابه جایی مسافر را در سراسر کشور دارد.

خراسان رضوی

نماینده  گناباد و بجستان و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی عملکرد وزارت راه و شهرسازی را طی سه سال گذشته در خراسان رضوی قابل قبول و خوب ارزیابی کرد و گفت: تحقق مطالبات پیمانکاران، تکمیل محور بجستان- فردوس، اتمام پروژه احداث فرودگاه گناباد و اجرای مسیر ریلی مشهد- زاهدان  از پروژه‌های اولویت‌دار دو شهرستان گناباد و بجستان به شمار می‌رود که امید است با تلاش وزارت راه و شهرسازی هرچه زودتر به انجام برسد.

فم

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: اجرای بهسازی و روکش آسفالت محور روستایی تاج خاتون (واقع در محور سلفچگان به طرف تاج خاتون تا ابتدای روستا) به طول ۸/۵ کیلومتر انجام شد.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: پروژه بهسازی عوارضی زنجان - قزوین با بیش از ۵ میلیارد ریال در دست انجام است که پیش‌بینی می‌شود طی سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

لارستان

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی به‌اتفاق مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و شورای معاونین این اداره کل از پروژه‌های در دست اقدام به‌طور میدانی بازدید و روند پیشرفت فیزیکی آن‌ها در محل هر یک از این پروژه‌ها تشریح شد.

کرمان جنوبی

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی انتزاع راهداری از این اداره کل به انسجام و تسریع در پروژه‌های بزرگراهی و راه‌سازی منجر می‌شود.

خراسان شمالی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۸ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان امروز با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری و جمعی از مسئولان و روسای شهرستان‌ها زیر بار ترافیک رفت.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با بیان اینکه امسال این اداره کل با اجرای ۵۷.۵ کیلومتر پروژه راهسازی در محورهای شلمچه و چزابه توانست در نسهیل زیارت اربعین موثر باشد از انجام پروژه‌هایی چون احداث قطعه سوم جاده بستان و چهار خطه کردن محور خرمشهر-اهواز خبر داد.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری از انتزاع حوزه راهداری این اداره کل و الحاق به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها خبر داد.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: پروژه‌های مسکن مهر در سراسر استان کرمانشاه پیشرفتی بالای ۹۴ درصد داشته و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی طی ابلاغیه‌ای محمدنادر شهباری را به سمت سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه منصوب کرد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از هزینه‌کرد ۶۸ میلیارد تومانی در بافت‌های ناکارآمد شهری خراسان جنوبی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۱۲۷۱ هکتار بافت ناکارآمد شهری خراسان جنوبی شناسایی شد.

اردبیل

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی در جلسه بررسی مشکلات راه‌های استان اردبیل و راه‌آهن اردبیل -میانه گفت: در لایحه تنظیم بودجه سال ۹۶ به راه‌آهن اردبیل - میانه، ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است، این در حالیست که به گفته سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، عملیات اجرایی احداث پروژه باند دوم اردبیل– سرچم در صورت تخصیص اعتبار آغاز خواهد شد./

نظر شما