شناسهٔ خبر: 31717 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون رییس جمهور در بازديد از بندر خشك آپرين:

توسعه حمل و نقل ریلی اولویت مهم دولت است/ سرمايه‌گذاری در بندر خشك آپرين به روش PPP

نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:حمل و نقل ریلی به دلیل تاثیر در توسعه اقتصادی کشور یکی از اولویت‌های مهم دولت به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد باقر نوبخت صبح امروز به همراه محمدزاده مدیرعامل راه آهن و جمعی از اعضای هيات مديره و مسئولان شركت راه‌آهن و شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل ونقل كشور و دو تن از نمايندگان مجلس با قطار به منظور بازديد از پروژه بندر خشك آپرين به این منطقه سفر كرد. 

نوبخت عنوان کرد: با توجه به اولویت حمل و نقل عمومی به ویژه صنعت ریلی و تاثیر این صنعت در توسعه کشور، یکی از الویت‌های اصلی برنامه ششم توسعه موضوع راه‌آهن و اختصاص منابع اعتباری از محل بودجه است.

وی افزود: طی هفته‌های گذشته بخش‌های مختلفی از حمل و نقل کشور مورد بازدید قرار گرفت و امروز نیز با هدف توسعه حمل و نقل ریلی بازدیدی از بندر خشک آپرین به عمل آمد.

وی تصریح کرد: بازدید از استان‌های همدان و کرمانشاه در جهت توسعه شبکه ریلی با حضور نمایندگان مردم این دو استان از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید.

نوبخت ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین مصرف واردات کشور در استان تهران است، بنابراین ورود مستقیم کالا به بندر خشک آپرین موجب تسهیل جابجایی کالا می‌شود.

معاون رییس جمهور اظهار داشت: توسعه این بندر از برنامه‌های اصلی راه‌آهن در سال‌های آینده است.

وی با اشاره به مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: بندر خشک آپرین در مدت سه سال با سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی و دولتی توسعه می‌یابد.

وي يادآور شد: از نظر سرمايه‌گذاری اين پروژه با مشاركت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و  ۳۰ درصدی دولت به روش PPP انجام شده است اما تلاش ما در دولت يازدهم اين است كه به جای سرمايه‌گذاری دولت يا بخش خصوصی به تنهايی وارد پروژه‌ها شود و با مشاركت بخش حقوقی و با مدل PPP عمل كند.

به گفته نوبخت روش PPP پيش از حمل ونقل در زمينه‌های ديگر نيز مورد استفاده قرار گرفته است.

در اين بازديد محمدزاده مدیرعامل راه آهن و حاجي بابایی و خجسته نمایندگان مجلس شورای اسلامی معاون رئيس جمهوری را همراهی می‌كنند.

برچسب‌ها:

نظر شما