شناسهٔ خبر: 31718 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تکمیل پارک لجستیک بندر خشک آپرین تا ۳ سال آینده/ اتصال بندر خشك آپرين و مركز TOD اسلامشهر/ بهره‌برداری از قطار حومه‌ای تهران- پرند كمتر از يك سال و‌ نيم آينده

سعید محمد زاده مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به این نکته که علاوه بر بندر خشک آپرین، مرکز ( tod) سایت اسلامشهر نیز با نگاه توسعه شهرمحور و خدمت‌رسانی به مردم این منطقه ایجاد می‌شود گفت: پارک لجستیک بندر آپرین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌سد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبر‍ وزارت راه وشهرسازی، سعید محمدزاده معاون وزیر راه و مدیر عامل راه‌آهن در بازدید از بندر خشک آپرین عنوان کرد: بندر آپرین به دلیل وسعت و داشتن پارک لجستیک، از اهمیت ویژه و حمایت دولت و مجلس برخوردار است.

وی افزود: پارک لجستیک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است، که فاز اول آن طی سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدزاده اظهار داشت: معاون رییس جمهور از بندر خشک آپرین بازدید به عمل آورد و در آینده‌ای نزدیک نیز از خطوط حومه‌ای تهران -اسلامشهر -پرند بازدید خواهد کرد.

مدیر عامل راه‌آهن ابا اشاره به وسعت بندر خشك آپرين بيان داشت: اين بندر خشک هم اکنون ۲۰۰ هکتار مساحت دارد اما در نظر داریم كل مساحت آپرين را در مقابل ميزان استقبال سرمایه‌گذاران برای فعاليت آن‌ها قرار دهيم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: علاوه بر بندر خشک آپرین، مرکز ( tod) سایت اسلامشهر نیز با نگاه توسعه شهر محور و خدمت‌رسانی به مردم این منطقه ایجاد می‌شود كه در نظر داريم اين دو منطقه پس از تكميل به يكديگر متصل شوند.

وی در ادامه به روند خطوط توسه ريلی استان تهران اشاره كرد و گفت: یکی از مهمترین رویکرد شرکت راه آهن، ارایه حمل و نقل ایمن و پاک به شهروندان است که در همین  راستا یک ساختار خاص حومه‌ای برای اتصال کلان‌شهر تهران و شهرهای اطراف آن ایجاد شده است.

مديرعامل راه‌آهن خاطر نشان کرد: خط حومه‌ای تهران- اسلامشهر- نسيم‌شهر- پرند در حال پيگيری است كه اميدواريم در كمتر از يك و سال ونيم آينده به بهره‌برداری برسد. طبق برنامه یریزی، بخشی از راه‌آهن تهران -قروین- زنجان ۴ خطه و بخش دیگر دو خطه می‌شود.

محمدزاده افرود: همچنین امیدواریم خطوط سوم و چهارم راه‌آهن تهران -گرمسار در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

نظر شما