شناسهٔ خبر: 31723 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حامد مانی فر خبرداد:

احداث و تکمیل راههای قزوین نیازمند توجه و تامین اعتبار ویژه

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان گفت: نگهداری راههای استان سالانه نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی با اعلام این موضوع گفت: طول راههای استان قزوین در حدود ۶۷۰۰ کیلومتر است که معادل ۱۱۰۰۰ کیلومتر راه همسنگ است.

وی افزود: مجموع ارزش راههای استان قزوین بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان می باشد که بر اساس استانداردهای بین المللی برای نگهداری آنها سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد که از این مقدار تنها ۱۲ درصد آن محقق است.

حامد مانی فر در ادامه افزود: استان قزوین ۱ در صد از مساحت کشور را شامل می شود و با دارا بودن ۳/۵ درصد از طول راهها ۱۵ درصد از حمل و نقل کشور را بر عهده دارد.

رییس شواری حمل و نقل استان ادامه داد: استان قزوین با توجه به قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از گذشته دارای جایگاه ویژه ای در حوزه حمل و نقل بوده و در حال حاضر نیز بخش قابل توجهی از ترافیک کشور را از خود عبور می دهد.

وی یادآور شد: این حجم ترافیک، طول راهها و بزرگراهها و همچنین تعداد محورهای پر اهمیت موجود در استان به ویژه در شهر قزوین اهمیت نگهداری از این محورها را نشان می دهد.

مانی فر در خصوص پروژه های اولویت دار حوزه ساخت و توسعه راهها، گفت: راههای اصلی قزوین – الموت – تنکابن و قزوین – رحیم آباد کلاچای که هر کدام علاوه بر کاهش قابل توجه مسیر، میزان مصرف سوخت و صرف هزینه نقش مهمی در کاهش حجم ترافیک سایر محورهای منتهی به شمال کشور خواهند داشت از جمله پروژه هایی هستند که نیازمند توجه ویژه هستند.

وی اضافه کرد: در سفر رییس محترم جمهور ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای محور قزوین رحیم آباد کلاچای اختصاص داده شده است و امیدواریم که تامین اعتبار برای پیشبرد و تکمیل این پروژه ها در دستور کار کمیسیون محترم عمران مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص پروژه دیگری که از اهمیت ویژه ای برخوراد است اظهار کرد: تعریض (چهار خطه کردن) و بهسازی محور محمدیه به آبیک که بخشی از آن نیز انجام شده نیازمند تامین اعتبار است که در سال جاری برای پیشبرد آن اعتباری تخصیص داده نشده است.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با توجه به اهمیت این پروژه و ترافیک قابل توجه محور آزادراهی قزوین – کرج که به صورت موازی با این مسیر قرار دارد، تمهیدات لازم برای تخصیص مبالغ مورد نیاز برای تکمیل آن صورت گیرد.

نظر شما