شناسهٔ خبر: 31724 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امیر امینی خبر داد:

ساخت حدود ۱۱ کیلومتر بزرگراه جدید در دستورکار/ جابجایی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر از شبکه حمل و نقل استان قزوین

امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان قزوین با تاکید بر امتیازات منحصر به فرد این استان برای تعریف پروژه های ملی و بزرگ مقیاس گفت: در ۷ ماه نخست سال ۹۵ حدود ۴ میلیون۴۰۰ هزار تن بار فقط از طریق جاده‌ها از مبدا قزوین به سراسر کشور ترانزیت شده که این آمار به جز بار عبوری سایر استان‌ها از جاده‌های قزوین است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان که با حضور استاندار، رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس و معاونین وزیر راه و شهرسازی برگزار شد گفت: استان قزوین با قرار گرفتن در شاهراه عبور از موقعیت ویژه‌ای در حوزه حمل و نقل برخوردار است.

وی افزود: با استفاده از راههای استان قزوین در ۷ ماه نخست سال ۹۵ حدود ۴ میلیون ۴۰۰ هزار تن بار فقط از طریق جاده ها از مبدا قزوین به سراسر کشور ترانزیت شده که این آمار به جز بار عبوری سایر استان ها از جاده های قزوین می باشد.

امینی با اشاره به این که در همین مدت حدود ۱ میلیون ۷۰۰ هزار نفر مسافر از مبدا قزوین به سایر نقاط کشور جا به جا شده اند افزود: در ۶ ماهه اول سال ۹۵ حدود ۷۰۰ هزار نفر مسافر هم از شبکه حمل و نقل ریلی استفاده کرده اند.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی یاد آور شد: ما در حال حاضر در استان قزوین ۱۴ طرح  ریلی و جاده ای در حال اجرا داریم که شامل آزاد راه، بزرگراه و راه آهن می باشد.

وی با بیان این مطلب که  این ۱۴ طرح جمعا نزدیک به ۲۵۰۰ کیلومتر می باشد، گفت: حدود ۹۳۴ کیلومتر از آن در در دست اجرا بوده و از این مقدار با توجه به اعتبارات موجود بالغ بر ۳۹۴ کیلومتر اجرایی شده است که ۸۰ کیلومتر ریلی و ۳۱۴ کیلومتر آن انواع بزرگراه و راه اصلی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حدود ۱۱ کیلومتر بزرگراه جدید در دستور کار قرار دارد و ۱۷۶ کیلومتر هم از جاده های موجود در حال  بهسازی و ۴ خطه کردن است.

امینی گفت: برای تامین هزینه پروژه های انجام شده و همچنین طرح های در دست اقدام اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

نظر شما