شناسهٔ خبر: 31770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم‌زمان با سراسر کشور؛

آغاز طرح انتظامی ترافیکی ویژه زمستان در فارس

مراسم فرمانده انتظامی استان فارس در مراسم رژه نیروهای انتظامی و امدادی گفت: این طرح از امروز به صورت رسمی در ۱۲۲ هزار کیلومتر جاده فارس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، فرمانده انتظامی استان فارس در مراسم رژه نیروهای انتظامی و امدادی گفت: این طرح از امروز به صورت رسمی در ۱۲۲ هزار کیلومتر جاده فارس آغاز شد. سردار گودرزی گفت: ۱۵۰ گشت در سطح جاده‌های استان در قالب گروه‌های مختلف امدادی و ترافیکی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف استان برای بالا بردن سطح ایمنی جاده‌های فارس آمادگی کامل دارند. وی افزود: ۱۸۲ نفر در زمستان پارسال در جاده‌های فارس کشته شدند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال کاهش تصادفات جاده‌ای در زمستان امسال خواهیم بود.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: روکش آسفالت گرم، لکه‌گیری آسفالت سرد، آسفالت حفاظتی تعمیرات پل‌ها و تونل‌ها، تعمیر و نصب تابلوهای علائم جاده‌ای و... در حوزه راهداری و آموزش رانندگان و مدیران فنی، کنترل مراکز معاینه فنی و امداد خودرویی، ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ای و... بخشی از اقدامات انجام شده با هدف کاهش تصادفات در فارس است.

 علیرضا سیاهپور در ادامه ضمن تشریح کامل فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: با توجه به مشکلات ساختاری و مالی پس از ادغام و عدم پرداخت بودجه به شهرستان‌ها در ۵ ماه گذشته تلاش‌های جهادی راهداران و مدیران ستادی و روسای شهرستان‌ها قابل‌تقدیر است و بخصوص در بارش‌های اخیر خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای به شکل مناسبی صورت پذیرفت.

در سال گذشته با اجرای طرح زمستانه در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد تصادفات کاهش یافت و امسال نیز امیدواریم شاهد کاهش آمار قابل‌توجه تصادفات باشیم.

وی گفت: در عملیات راهداری زمستانی امسال ۱۰۰۰ نفر راهدار در قالب ۷۳ اکیپ، ۱۲۳ گشت راهداری، ۵۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های فارس که شامل ۵۳ گردنه می‌شود را برف‌روبی و یخ‌زدایی می‌کنند.

سیاهپور ضمن قدردانی از همکاری‌های لحظه‌ای اداره کل هواشناسی اضافه کرد: در عملیات راهداری زمستانی امسال راهداران با تلاش جهادی توسط ۴۵۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در ۶۴ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار تمام تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران جاده‌ای انجام می‌دهند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای با برنامه‌های جمعی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های خدمات رسان جاده‌ای، تصریح کرد: این طرح تا ۲۰ اسفند در راه‌های تحت پوشش و نقاط مختلف استان اجرا می‌شود.

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس نیز در این رزمایش در سخنانی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی زمستانی پربارشی خواهیم داشت که تلاش و زحمت همکاران ما را در راستای برقراری امنیت جانی در محورها چند برابر می‌کند.

احمد احمدی بیان کرد: به دلیل بارندگی‌های زودهنگام ۱۰ و ۲۰ روزه زودتر به استقبال طرح زمستانه رفته‌ایم و امیدواریم با کمک دستگاه‌هایی مانند راهداری، اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و مرکز مدیریت بحران فارس سال کم‌خطری را در تمام محورهای این استان شاهد باشیم.

نظر شما