شناسهٔ خبر: 31810 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در بازدید از کریدور شمال غرب در منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو خبر داد:

استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از پروژه‌های ساخت آزادراه/ سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد یورویی برای توسعه راه‌ها

بازدید سیدحسن میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: ارزش سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های آزادراهی کشور در ماه‌های آینده به سه میلیارد یورو می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در بازدید از مراحل ساخت کریدور شمال غرب در محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو گفت: روند اجرایی پروژه‌های آزادراهی با استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از پروژه‌های ساخت آزادراه و استفاده از اوراق مشارکت سرعت گرفته است.

سیدحسن میرشفیع با اعلام اینکه در حال حاضر ساخت دو هزار کیلومتر آزادراه جدید در مراحل عقد قرارداد است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با شروع عملیات اجرایی این پروژه‌ها ارزش سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های آزادراهی کشور به سه میلیارد یورو برسد.

وی از ساخت یک هزار کیلومتر آزادراه در کشور خبر داد و گفت: تاکنون دو هزار و ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در مناطق مختلف ایران اسلامی به بهره‌برداری رسید.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور همچنین از بهره‌برداری قطعه دوم آزادراه ارومیه – تبریز در روزهای آینده خبر داد و سرعت اجرایی این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد.

بازدید از محور خوی- ایواوغلی، مراحل ساخت کریدور شماره ۱۰ شمال غرب کشور از مرز بازرگان تا بندر امام خمینی (ره) در محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو و دیدار و گفتگو با استاندار آذربایجان‌غربی همراه با مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان استانی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به استان آذربایجان‌غربی بود.

نظر شما