شناسهٔ خبر: 31817 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای توسعه حمل ونقل ریلی کشور صورت می‌گیرد:

ایستگاه راه آهن نقده دهه فجر امسال و ایستگاه ارومیه بهار ۹۶ بهره‌برداری می‌شود

قطار ايستگاه دولت تدبیر و امید در مسیر توسعه حمل ونقل ریلی کشور عنایت ویژه به بهره برداری از طرح راه آهن مراغه - ارومیه دارد و بر این اساس سوت قطار دهه فجر امسال در ایستگاه نقده و بهار سال آینده در ارومیه به صدا درمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن نقده در آذربایجان غربی گفت: ایستگاه راه آهن نقده در دهه فجر امسال و ایستگاه ارومیه حداکثر تا بهار سال آینده به بهره برداری می رسد.

محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۸ کیلومتر از مسیر ایستگاه نقده که در مسیر مراغه - ارومیه قرار گرفته آماده سازی شده، افزود: ریل گذاری ۷۲ کیلومتر از مسیر قطار نقده به ارومیه باقی مانده است که تا فروردین یا اردیبهشت سال آینده بهره برداری می شود.

نوبخت اظهار کرد: اعتبار لازم برای تکمیل راه آهن ارومیه در سال جاری ۸۵۰ میلیارد ریال است و دولت با هدف تسریع در روند اجرای کار و همچنین پرداخت بدهی های پیمانکاران، یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح هزینه کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: اولویت دولت برای سال ۹۶ گسترش، توسعه و بهبود سامانه حمل ونقل در کشور است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت پس از بازدید از طرح های عمرانی آذربایجان شرقی، با استقبال مسئولان استانی وارد ارومیه شد و علاوه بر بازدید از ایستگاه راه آهن این شهرستان، در جریان اقدام های عمرانی انجام گرفته در شهرستان نقده قرار گرفت.

پروژه راه آهن مراغه - ارومیه از سال ۸۰ به طول ۱۸۴ کیلومتر با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن آغاز شده است و اجرای آن هنوز ادامه دارد.

به گفته مسئولان استانی کارهای زیرسازی مسیر خط آهن تا ایستگاه ارومیه تکمیل شده و تنها عملیات ریل گذاری باقی مانده است.

برچسب‌ها:

نظر شما