شناسهٔ خبر: 31819 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد:

رفع تصرف ۱۵ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهر خور لارستان

رفع تصرف مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: دو قطعه زمین به مساحت ۱۵ هزار مترمربع در شهر خور لارستان به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از ید متصرفین خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از حساسیت‌های موجود در خصوص اراضی ملی و انجام اقدامات پیشگیرانه با هرگونه تخلف عمدی و سهوی و تصرف اراضی ملی در جهت بازپس‌گیری از متصرفان خبر داد.

وی با تأکید بر حفظ و نگهداری اراضی ملی نیز بیان کرد: با توجه به اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان در برخورد قاطع برای تحقق این امر، در برخورد قانونی و مقابله با سودجویان زمین هیچ‌گونه اغماض و چشم‌پوشی نخواهیم داشت و با احساس مسئولیت و مشارکت مردم و همچنین حمایت مسئولان قضایی و انتظامی در حفظ و نگهداری بیت‌المال تلاش می‌کنیم.

باقری فرد در خصوص رفع تصرف اخیر در سطح شهر خور اظهار کرد: دو قطعه زمین به مساحت ۵ هزار و ۱۰ هزار مترمربع در حریم و دونقطه از حسین‌آباد شهر خور لارستان به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از ید متصرفین خارج شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که زمین جز سرمایه‌های ملی و مربوط به تمام آحاد مردم و نیز نسل‌های آینده در جهت توسعه شهری است، بایستی حفاظت و نگهداری از این نعمت‌های خدادادی همکاری و مساعدت همه اقشار جامعه را در پی داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: چنانچه شهروندان قصد خرید املاک و اراضی در محدوده و حریم شهرها را دارند ابتدا استعلامات لازم در این خصوص را از طریق اداره کل راه و شهرسازی لارستان صورت داده تا ناخواسته جزء متصرفان اراضی دولتی قرار نگیرند و همچنین به منظور حفاظت از اراضی دولتی و حفظ حقوق بیت‌المال در صورت مشاهده هرگونه اقدامی مبنی بر تصرف اراضی دولتی سریعاً مراتب را به یگان حفاظت از اراضی مستقر در اداره کل راه و شهرسازی لارستان به شماره تلفن ۰۷۱۵۲۲۴۱۱۶۰-داخلی ۳۱۰۴ (اداره شناسایی و حفاظت) در میان بگذارند.

نظر شما