شناسهٔ خبر: 31833 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون مدیرعامل بوئینگ

امضای قرارداد ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری بوئینگ و ایران/ مذاكرات با حمایت كامل دولت آمریكا نهایی شد

مانتی فریزر معاون مدیرعامل بوئینگ با اشاره به این که امضای قرارداد با ایران‌ایر با حمایت كامل دولت آمریكا انجام شده است، گفت: خوشحالیم كه بوئینگ ۸۰ فروند از بهترین هواپیماهای خود را به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تقدیم ایران می‌كند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی مانتی فریزر معاون مدیرعامل بوئینگ پس از امضای قرارداد تحویل ۸۰ فروند بوئینگ به ایران در جمع خبرنگاران گفت: افتخار این را دارم كه رهبر تیم مذاكره كننده در تهران بودم و مذاكرات را طي این مدت نمایندگی می‌كنم.

وی با بیان اینكه باعث افتخار من است كه به نمایندگی از شركت هواپیماسازی بوئینگ در ایران هستم خبر داد: امروز سندی را امضا كردیم كه طی آن ۸۰ فروند هواپیما به ایران فروخته می‌شود.

معاون مدیرعامل بوئینگ ادامه داد: ما خوشحال هستیم كه با این توافق‌نامه اعلام می‌كنیم كه روابطمان را با ایران‌ایر از سر می‌گیریم و خوشحالیم كه بهترین هواپیماهای دنیا را به ایران عرضه می‌كنیم.

مانتی فریزر در خصوص جزئیات این توافق‌نامه گفت: سندی كه امضا می‌شود مشمتل بر ۵۰ فروند هواپیمای ۷۷۷MAX و ۱۵ فروند هواپیمای ۷۷۷-۳۰۰  و  ۱۵ فروند هواپیمای ۷۷۷-۹  است كه به ایران‌ایر كمك می‌كند ناوگان خودرا مدرن كرده و بتواند به اهداف خود در جهت خدمت‌رسانی به مردم نزدیك شود.

وی همچنین اعلام كرد: ارزش این توافق‌نامه ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است.

معاون مدیرعامل بوئینگ توضیح داد: سندی كه امروز امضا شد بر پایه توافق‌نامه‌ای بود كه در ماه جون میلادی امسال با ایران‌ایر امضا شده است.

مانتی فریزر تاكید كرد: سندی كه امروز به امضا بوئینگ و ایران‌ایر رسید در غالب موافقت‌نامه و تاییداتی است كه از دولت آمریكا، شركت هواپیماسازی بوئینگ اخذ كرده است.

وی تاكید كرد: برای من بسیار مهم است كه اعلام كنم كه این توافق‌نامه با همكاری خیلی نزدیك دولت آمریكا بوده است كه در یك فرآیند طولانی اخذ و منجر به فروش هواپیما به ایران شده است.

مانتی فریزر در پایان از فرهاد پرورش مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران‌ایر تشكر كرد و گفت: مسیر طولانی مذاكرات ما بر مبنای شفافیت و آغوش باز دو طرف و از همه مهم‌تر احترام متقابل بوده است.

معاون مدیرعامل بوئینگ از میهمان نوازی ایرانیان در طی مذاكرات تشكر كرد.

نظر شما