شناسهٔ خبر: 31851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته وحدت،

آغاز رسمی ساخت و بهسازی محور دوم اربعین استان ایلام/احداث پروژه راهسازی چهارخطه سه‌راهی ماربره- صالح‌آباد

احداث به مناسبت آغاز هفته وحدت ساخت و بهسازی محور دوم اربعین استان ایلام (ملکشاهی- مهران) با حضور استاندار ایلام آغاز شد، همچنین کلنگ احداث چهارخطه سه‌راهی ماربره- صالح‌آباد (محور اصلی اربعین) در استان ایلام به دست استاندار ایلام به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام این مراسم به مناسبت هفته وحدت با حضور استاندار ایلام، معاونین استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرمانداران ملکشاهی و مهران، امام‌جمعه ملکشاهی و جمعی از مدیران و مسئولین استان برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) به مردم شریف استان گفت: با توجه به اهمیت محور ملکشاهی به مهران در زمان اربعین از سال گذشته تاکنون ۴۰ کیلومتر از این مسیر بهسازی و آسفالت گردید و امروز نیز کلنگ بهسازی ۴/۵ کیلومتر این مسیر که از نقاط صعب‌العبور بود به زمین زده شد.

میرجعفریان بیان کرد: برای اجرای این چهار و نیم کیلومتر نزدیک ۷ میلیارد تومان هزینه خواهد شد این پروژه به لحاظ فنی نیز ۴۸۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۱۸۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی و احداث ۹ دستگاه پل خواهد داشت که با احداث آن مردم شریف ملکشاهی و مهران علاوه بر زائرین عزیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

مهندس مروارید استاندار ایلام در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت به مردم استان و گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان ۸ سال دفاع مقدس که در این نقطه از سرزمین اسلامی جان‌فشانی کردند احداث این پروژه را گامی مهم برای دسترسی به مرز بین‌المللی مهران علاوه بر محور اصلی ایلام به مهران دانست و ابراز امیدواری کرد استان ایلام روز به روز به توسعه همه‌جانبه نزدیک گردد.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان در این مراسم گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان از سال گذشته تاکنون با تلاش و پشتکار خود توانست خروجی شهر ایلام به سمت مهران تا روستای مهدی‌آباد را چهارخطه نموده ضمن اینکه ورودی شهر مهران از تقاطع سد شهید آل اسحاق نیز چهار خطه شد و عملیات چهارخطه صالح‌آباد تا تقاطع سد شهید آل اسحاق به طول ۴۵ کیلومتر نیز هم‌اکنون در دست اجرا است و امروز کلنگ تقاطع ماربره تا صالح‌آباد به طول ۲۰ کیلومتر به زمین زده شد و قطعه نهایی این طرح از روستای مهدی‌آباد تا تقاطع ماربره نیز مطالعات آن به انجام رسیده و امیدواریم با تأمین اعتبار لازم به‌زودی عملیات اجرایی این قطعه نیز آغاز گردد و چهارخطه ایلام به مهران تکمیل شود.

مروارید استاندار ایلام در این مراسم گفت: امروز یک گام دیگر به چهار خطه محور اربعین (ایلام- مهران) نزدیک شدیم و امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.

نظر شما