شناسهٔ خبر: 31890 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار همدان:

توانمندسازی و توجه به حاشیه‌شهر از اولویت‌های کشور در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

جلسه دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همدان با حضور استاندار، معاونین استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در محل استانداری همدان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، در این جلسه فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی استان در محدوده‌ها و محلات حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی استان همدان و محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری پایدار شهرهای استان همدان ارائه داد.

محمدناصر نیکبخت استاندار همدان نیز در نشست هم‌اندیشی در خصوص حاشیه شهر افزود: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری؛ اقدامات در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی ۲۰ سال دیرتر در کشور آغاز شده است و به همین دلیل باید توجه و فعالیت بیشتری صورت پذیرد.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر اقداماتی انجام دهیم.

نیکبخت تصریح کرد: به حضور نمایندگان مردم همدان در مجلس، در این هم‌اندیشی نیاز داریم و به همین دلیل در این جلسه تصمیمی اتخاذ نمی‌شود.

وی بیان کرد: هر گونه تصمیم‌گیری برای انجام اقدامات در حاشیه شهر باید با مشارکت تمام دستگاه‌های نظارتی استان باشد.

استاندار ادامه داد: باید حاشیه ایجاد شده را تعیین تکلیف کرد و در این کار کسی با ساخت‌وساز قانونی مخالف نیست، باید کاری کرد که هرکس خواست ساخت‌وساز کند، با مراجعه به شهرداری و نهادهای مرتبط مجوز بگیرد البته نباید در شهرداری اذیت شود

نیکبخت اظهار کرد: مبنای تصمیم برای این مناطق باید پیشگیری از گسترش آن‌ها باشد البته ما در مقابل یک عمل انجام شده قرار گرفته‌ایم، یک عده از هم‌میهنان، بدون مجوز آمدند و در حاشیه شهرها ساخت‌وساز کردند و اکنون در وضعیت خوبی نیستند و راهکار این است که گسترش حاشیه نداشته باشیم.

در این نشست هم‌اندیشی در خصوص حاشیه شهر اعضای جلسه نیز به بیان دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.

نظر شما