شناسهٔ خبر: 31901 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد:

جزئیات هفدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران/ ارایه گزارش کمیته فنی درباره پروژه هرمزان/ ارایه گزارش و بررسی تخلفات شهرداری لواسان

جلسه هفدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با ۶ دستور جلسه که اهم آن، ارایه گزارش فنی درباره پروژه برج مسکونی هرمزان تهران و ارایه گزارش و بررسی تخلفات شهرداری لواسان بود با تاکید وزیر راه و شهرسازی بر اجرای مصوبه‌های شورای عالی توسط استانداران، تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هفدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و به دبیری پیروز حناچی دبیر شورا و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با ۶ دستور جلسه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

بررسی اصلاح مصوبه حریم اسلامشهر پیرو رای دیوان عدالت اداری، ارایه گزارش و بررسی تخلفات شهرداری لواسان، ارایه گزارش نهایی کمیته فنی درباره پروژه هرمزان، بررسی مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهر اردبیل در محدوده بافت تاریخی، ارایه گزارش از عملکرد کمیسیون‌های ماده ۵ سراسر کشور پیرامون مصوبه شورای‌عالی درباره اطلاع‌رسانی مصوبات و تصویب طرح‌های جامع‌شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر از جمله دستورجلسه‌ها و موضوعاتی بود که در شورای‌عالی شهرسازی و معماری به شور گذاشته شد تا در مورد تک تک آنها تصمیم‌گیری شود.

وزیر راه و شهرسازی که در دو دستور جلسه شورا درباره بررسی اصلاح مصوبه حریم اسلام‌شهر پیرو رای دیوان عدالت‌اداری و ارایه گزارش و بررسی تخلفات شهرداری لواسان حضور داشت بر اهمیت ابلاغ مصوبه‌های شورای عالی شهرسازی و معماری از سوی استانداران تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان به مصوبه‌هایی که در تصمیم‌گیری آنها نمایندگان وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، دفاع، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان محیط‌زیست حضور دارند، شد.

پیش‌تر، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برای بررسی موضوع در نامه‌ای ۲ بندی مصوبه شورای‌عالی را درباره پروژه هرمزان و توقف عملیات ساختمان اجرای برج مسکونی صادر کرد تا رفع خطر گود در آن رعایت شود. (آخرین مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری درباره هرمزان را اینجا بخوانید.)

همچنین پیش از آخرین مصوبه شورا، تصمیم بر آن بود تا هیچ طبقه ای در پروژه هرمزان ساخته نشود که بر اساس گزارش های بررسی شده در کمیته فنی ۳، تاکنون ساختمانی با ۲۲ طبقه در پروژه هرمزان احداث شده است که بر اساس نظر کمیته فنی ۳ ضوابط ایمنی و شهرسازی را رعایت نکرده است.

در هفدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که به زودی مصوبه های آن با ابلاغ از سوی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، اطلاع رسانی عمومی خواهد شد، نمایندگان وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، سازمان محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور داشتند.

همچنین فرزانه صادق مالواجرد مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش، زهره داودپور مدیرکل دفتر طرح های کالبدی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، مدیرشهرسازی استان تهران، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در هفدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران حضور داشتند. /

نظر شما