شناسهٔ خبر: 31923 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان در معارفه مدیرکل جدید دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان مطرح کرد:

جامعه مهندسی برای بهبود کیفیت ساخت و ساز مسئولیت جدی دارد/ تاکید بر رعایت تمامی ملاحظات معماری و شهرسازی

معارفه معارفه مدیرکل تازه منصوب شده دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در حالی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی انجام شد که معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بار دیگر بر مسئولیت جدی جامعه مهندسی بر بهبود کیفیت ساخت و ساز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم معارفه حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان که طی حکمی از سوی دکتر عباس آخوندی و به پیشنهاد معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به این سمت منصوب شد با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، منوچهر شیبانی‌اصل مدیرکل دفتر توسعه مهندسی، علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، مهندس شیخ‌انصاری سرپرست پیشین دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

وظایف دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بر اساس آیین‌نامه، تنفیض مقررات، انجام نظارت عالیه بر اساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی ساختمان، تهیه و تدوین ضوابط و همچنین برگزاری آزمون است که در دفتر مقررات ملی ساختمان دنبال می‌شود.

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست معارفه مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، انتخاب مانی‌فر را از اقدامات بسیار مهم در حوزه نظام مهندسی عنوان کرد و گفت: مسکن مهمترین و گران‌ترین کالایی است که هر خانوار ایرانی در تمامی عمرش خریداری می‌کند و به همین دلیل نیز رعایت تمامی ملاحظات معمارانه و شهرسازانه، ملاحظات اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: تمامی مهندسان و جامعه مهندسی در برابر کیفیت ساخت و ساز و بهبود وضع موجود مسئولیت دارد و دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در این زمینه باید گام‌های موثری را بردارد.

مهندس شیخ‌انصاری سرپرست دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در برنامه معارفه ضمن تشکر از اعتماد معاونت مسکن و ساختمان طی ۲۱ ماه اخیر در بیان مجموعه اقداماتی که توسط آن دفتر در سال‌های گذشته انجام شد به برگزاری منظم آزمون‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری نظارت عالیه و برگزاری ۴ دوره از آزمون‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، نظارت عالیه بر ۵ درصد از ساختمان‌ها و حل مشکلات مالی بخشی از کارهایی بود که در دفتر به سرانجام رسانیدم.

وی همچنین پیگیری تصویب و ابلاغِِ تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان را از دیگر موضوعاتی خواند که در آن دفتر انجام شد.  

همچنین در این معارفه، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات‌ملی و کنترل ساختمان که دارای کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت است ضمن تشکر از مقام‌عالی وزارت؛ دکتر عباس آخوندی و همچنین حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در واسپاری این مسئولیت به وی، گفت: سرمایه بزرگی که درکش برای همه ما دشوار است سرمایه های اجتماعی، تاریخی، فرهنگی و اقتصادی است که همه به نوعی در ساختمان تجلی پیدا کرده‌اند و با این دید، مسئولیتی که به من واگذار شده مسئولیتی دشوار است که امیدوارم از عهده آن برآیم.

مانی‌فر اندیشه‌های وزیر راه و شهرسازی و مجموعه مدیریتی وی را در‌باره مسائل مربوط به مسکن و شهرسازی و همچنین حوزه راه، از نقاط قوتی خواند که نشان از داشتن برنامه راهبردی برای اجرای طرح‌هاست.

گفتنی است حامد مانی‌فر، پیش‌تر مسئولیت مدیرکلی راه و شهرسازی استان قزوین را برعهده داشت. /

نظر شما