شناسهٔ خبر: 31925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران وبیدگل:

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی دولتی به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال

مجتبی آراسته شهرستان آران وبیدگل با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده با اجرای چهار پروژه راهسازی از حالت بن‌بست بودن در منتهی علیه شمال استان اصفهان خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، شهرستان آران وبیدگل با دو بخش کویرات و مرکزی در شمالی‌ترین نقطه استان واقع شده که شامل شهرهای آران وبیدگل، نوش‌آباد، سفید شهر و ابوزیدآباد است و دارای ۳ هزار هکتار اراضی دولتی و ۲۷۰ کیلومتر راه است.

مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران وبیدگل در خصوص وضعیت راه‌های این شهرستان گفت: شهرستان آران و بیدگل با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده با اجرای چهار پروژه راهسازی از حالت بن‌بست بودن در منتهی علیه شمال استان اصفهان خارج شده که این پروژه‌ها شامل پروژه احداث محور آران وبیدگل به گرمسار، کنارگذر کاشان – آران وبیدگل – مشکات، باند دوم محور کاشان – سفید شهر و باند دوم محور حسین‌آباد – قاسم‌آباد است.

وی در خصوص پروژه احداث محور گرمسار گفت: این محور به طول ۱۱۰ کیلومتر است که ۴۶ کیلومتر آن در حوزه راه‌های استحفاظی استان اصفهان و شهرستان آران وبیدگل است که ۲۰ کیلومتر آن تاکنون به مرحله زیر آسفالت رسیده و ۲۶ کیلومتر آن جهت احداث به  ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

محور کنارگذر کاشان- آران وبیدگل- مشکات هم به طول ۴۳ کیلومتر در این شهرستان در حال انجام است که ۳۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۱۳ کیلومتر آن جهت انجام به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

احداث باند دوم محور کاشان – سفید شهر نیز به طول ۹ کیلومتر با توجه به قرارگیری ۵ کیلومتر آن در حریم راه‌آهن کاشان – قم در حال انجام است و ۴ کیلومتر باقیمانده آن در مرحله زیر آسفالت و اجرای ابنیه فنی است و ساخت دو پل بزرگ نوش‌آباد و سفیدشهر در محل اتصال به این محور نیز در برنامه کار اداره کل راه‌آهن قرار گرفته تا بخش مرکزی شهرستان به شهرستان کاشان و محور قدیم قم – کاشان و آزادراه اصفهان- تهران متصل شود.

احداث باند دوم محور حسین‌آباد به قاسم‌آباد نیز در ادامه پروژه حرم تا حرم به طول ۳ کیلومتر در حال انجام است که امامزادگان هلال ابن علی (ع) در شهر آران وبیدگل را به آقاعلی عباس (ع) در بادرود متصل می‌نماید.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه املاک و مسکن این شهرستان گفت: با توجه به حجم بالای زمین‌های دولتی در این شهرستان اولین یگان ویژه حفاظت از اراضی دولتی در آران وبیدگل مستقر شد که خوشبختانه تاکنون ۱۰ هکتار از این اراضی به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

با پیگیری‌های انجام شده تاکنون سنددار شدن اراضی شهرک صنعتی صباحی بیدگل به متراژ ۶۶ هکتار و ۱۳۷ هکتار از اراضی شهرک صنعتی هلال در آران در دست اقدام است و ۹ هکتار از اراضی دولتی نیز جهت احداث فعالیت‌های ورزشی به این امر اختصاص و واگذار گردیده است.

وی با توجه به شناسایی بیش از ۵ محله تعریف شده در قالب بازآفرینی شهری در شهرستان افزود: دو محله دربند، سر کوچه یخچال و بنی طبا با اعتباری بیش از ۴ میلیارد ریال در حال بازآفرینی است و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری در بخش‌های تعریف شده نیاز به همکاری مردم، نهادها و بخصوص شهرداری را می‌طلبد.

در حوزه فنی و اجرایی نیز دو پروژه تکمیل ساختمان فرمانداری شهرستان آران وبیدگل و ساختمان بخشداری کویرات در دستور کار است که تکمیل ساختمان فرمانداری تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

نظر شما