شناسهٔ خبر: 3194 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پویا علاءالدینی:

کفه سنگین ترازوی ایران در اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی

پنجمین اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی منطقه آسیا – اقیانوسیه استادیار گروه برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه کفه ترازوی ایران در اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی سنگین است تاکید کرد: قرار نیست همایشی در سطح اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی که جنبه سیاسی دارد به صورت مستقیم دستاوردی برای ایران به همراه داشته باشد.

پویا علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران هم مانند سایر کشورهای عضو در اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی از سایر شخصیت‌ها مثل برخی استادان دانشگاه‌ها دعوت به شرکت کرده بود، ادامه داد: در چنین اجلاس‌ی سازمان‌های دولتی و شبه دولتی هم شرکت می‌کنند.

وی گفت: از ایران هم علاوه بر نمایندگان شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، دو استاد دانشگاه و نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجلاس اخیر حاضر بودند. همچنین برخی اعضای موسسات تحقیقاتی وابسته به دولت از دیگر مهمانان ایرانی این همایش به شمار می‌آیند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بر نقش پررنگ دبیرخانه کارگروه سکونتگاه‌های نابسامان شهری که توسط ایران اداره می‌شد، تاکید کرد و درباره مهمترین دستاوردهای این اجلاس برای ایران و بهبود وضعیت شهرسازی در کشور اظهار کرد: اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی منطقة آسيا- اقيانوسيه جنبه سیاسی دارد و همایشی آکادمیک نیست. در عین حال کشورهای عضو اجلاس می‌توانند به جنبه‌های کاربردی آن توجه و بر آن تمرکز کرده و از تجربیات این حوزه برای کشور خود بهره ببرند.

علاءالدینی بر تاثیر مسئولیت دبیرخانه‌ای که ایران مدیریتش را بر عهده گرفته تاکید کرد و این موضوع را در انتقال تجربیات ایران و کشورهای همسایه موثر دانست.  این استاد دانشگاه در نهایت تاکید کرد: قرار نیست چنین اجلاسی با سطح سیاسی دستاورد مستقیمی برای بهبود شهرسازی در ایران به همراه داشته باشد./

نظر شما