شناسهٔ خبر: 31967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم خبر داد:

اجرای طرح تجهیز ناوگان راهداری استان قم به سامانه G-p-s

ماشین‌آلات راه‌داری معاون حمل‌ونقل استان قم اعلام کرد: از مجموع ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری استان، بالغ بر ۶۰ دستگاه تا پایان آذرماه امسال مجهز به سامانه G-p-s خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، در راستای ارتقا مدیریت و بهره‌وری بهینه از ناوگان راهداری استان قم طرح تجهیز ماشین‌آلات این ناوگان به سامانه G- p –s اجرایی شد. حمید سالاری معاون حمل‌ونقل این اداره کل ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد: تاکنون از مجموع ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری بالغ بر بیست دستگاه آن مجهز به سامانه G-p –s شده‌اند که تا پایان آذرماه امسال ۴۰ دستگاه دیگر نیز مجهز به این سامانه خواهند شد. 

وی ابراز امیدواری کرد بر اساس اولویت‌بندی لحاظ شده تمامی ماشین‌آلات ناوگان راهداری استان قم مجهز به سامانه G- p- s شوند سالاری در ادامه به ویژگی و مزایای این سامانه جهت ارتقا سطح مدیریت ناوگان راهداری اشاره کرد و افزود: تجهیز ناوگان راهداری به این سامانه امکان کنترل و برنامه‌ریزی در راستای بهره‌وری حداکثری از ناوگان را با استفاده از قابلیت‌هایی مانند کنترل سرعت، ثبت پیمایش، تعیین دوره‌های فعالیت، تعیین موقعیت مکانی و... امکان‌پذیر می‌سازد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص تجهیز ناوگان امداد خودرویی استان به سامانه G- p- s نیز گفت: تاکنون از مجموع قریب ۷۰ دستگاه خودرو امداد که در سطح محورهای مواصلاتی استان فعالیت دارند بالغ بر ۳۷ دستگاه مجهز به سامانه G- p – s شده‌اند.

وی در ادامه به اهم مزایای اجرای این طرح پرداخت و گفت: با توجه به اتصال سیستم G-p-s منصوب بر این خودروها به سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در صورت نیاز، هم‌وطنان می‌توانند با ورود به سامانه از موقعیت مکانی نزدیک‌ترین واحد امداد خودرویی اطلاع و ضمن تماس نسبت به حضور آن در محل اقدام نمایند.

سالاری در ادامه ضمن تأکید بر نصب و فعال‌سازی سامانه G-p-s بر روی خودروهای امداد و نجات جاده‌ای اظهار کرد: ضمن اینکه نصب این سامانه موجب پویایی و تسریع در ارائه خدمات واحدهای امداد و نجات جاده‌ای به هم‌وطنان خواهد بود در افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف سوخت نقش بسزایی خواهد داشت.

وی در پایان عنوان کرد: هم‌وطنان عزیز می‌توانند جهت بهره‌مندی از خدمات واحدهای خودرویی امداد و نجات جاده‌ای به سامانه ۱۴۱.ir مراجعه نمایند.

نظر شما