شناسهٔ خبر: 31974 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جستجوی مفهوم کیفیت در تصاویر، هدف اصلی مسابقه عکاسی جستجوی کیفیت در شهر از دریچه تصویر/ بررسی ۹۳۲ عکس ارسالی

جلسه مرحله نخست داوری تصاویر ارسالی جهت شرکت در مسابقه عکاسی جستجوی کیفیت در شهر از دریچه تصویر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شورای داوران مسابقه عکاسی "جستجوی کیفیت در شهر از دریچه تصویر"، با حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، مجتبی آقایی، سیمون آیوازیان، سید جواد میرحسینی در محل شرکت مادرتخصصی عمران وبهسازی برگزار شد.

داوران در این جلسه به بررسی ۹۳۲ عکس پرداخته و موضوعاتی از جمله کیفیت زندگی در فضاهای شهری، بازآفرینی شهری در محدوده‌های هدف و انواع زندگی در فضاهای شهری را محور اصلی انتخاب تصاویر برتر اعلام کردند.

در این جلسه مقرر شد تا در نشست دوم داوری، آثار راه یافته به نمایشگاه مسابقه، از میان ۲۰۳ عکس منتخب در مرحله اول، مشخص شوند. این آثار علاوه بر قرارگیری در نمایشگاه، همانند دوره قبل، در کتاب مسابقه به چاپ خواهند رسید.

در این دوره، تصمیم بر آن است زیرنظر شورای داوران، از شهرسازان، معماران، جامعه‌شناسان، نویسندگان و هنرمندانی که در حوزه شهر و زندگی شهری، دستی به قلم دارند، دعوت شود تا درباره هریک از تصاویر برگزیده، روایتی بنویسند.

هدف از این اقدام، جستجوی مفهوم کیفیت در تعامل اندیشه‌های مختلف حاکم بر متن و تصویر است که امید آن می‌رود، بتواند به درک واقع بینانه حیات مطلوب شهری از نگاه کنشگران منتهی شود./

نظر شما