شناسهٔ خبر: 31983 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی مانوری در بندر امام‌خمینی انجام شد:

ارزیابی توان عملیاتی شبانه جستجو و نجات دریایی در بندر امام‌خمینی(ره)

مانور امداد و نجات با اجرای مانور شبانهٔ جستجو و نجات جان افراد مضطر در دریا، عملکرد فردی نیروهای عملیاتی و توانایی تجهیزات شناسایی دید در شب به کار گرفته شده در شناورهای جستجو و نجات منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی‌(ره) بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری این اداره کل با اشاره به برگزاری مانور جستجو و نجات «آدم به دریا» طی آذرماه امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) گفت: در جریان این مانور از دو فروند شناور که مجهز به دستگاه زنده‌یاب و برخوردار از کارکرد تجهیز FLIR بودند، بهره‌گیری شد تا کیفیت عملکرد این تجهیزات در این شرایط نیز ارزیابی گردد.

گرایلو با اشاره به اهداف واحد دریایی و بندری این اداره کل در راستای ارتقاء ایمنی آبراه‌ها و کاهش میزان سوانح دریایی اظهار کرد: این مانور به منظور افزایش آمادگی و توان عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی، بدون اطلاع قبلی برگزار شد که طی آن سرعت واکنش نیروهای عملیات امداد دریایی این مرکز و همچنین  کیفیت عملکرد آنان در به‌کارگیری  به هنگام از تجهیزات پیشرفته تحت اختیار ارزیابی شد.

وی در تشریح چگونگی اجرای این مانور شبانه گفت: دو شناور شرکت کننده در این مانور، پس از دریافت پیام مبنی بر وقوع حادثهٔ سقوط یک نفر در دریا به محل وقوع سانحه عزیمت کرده و اقدام به جستجوی فرد افتاده در آب کرده که در این بین عملکرد نیروهای عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برای یافتن شی رها شده در آب، مثبت ارزیابی شد. استفاده از منور دستی توسط کارکنان شناورهای جستجو و نجات دریایی از دیگر بخش‌های آموزشی در این مانور به شمار می‌رود.

نظر شما