شناسهٔ خبر: 31989 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل جدید شرکت ساخت و توسعه مطرح کرد:

تلاش برای انجام تعهدات وزارت راه و شهرسازی در قبال مردم/ حدود ۳۱ هزار کیلومتر انواع راه، راه‌آهن و بزرگراه در تعهدات شرکت ساخت است

معارفه خادمی ضمن ابراز امیدواری و تعهد به منظور تلاش برای انجام تعهدات وزارت راه و شهرسازی در قبال مردم گفت: از مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تحت مدیریت شرکت ساخت و توسعه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای تکمیل ۲۵ درصد باقیمانده فقط به ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیاز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم تودیع سعید محمدزاده و معارفه خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد رحمتی رئیس هیئت‌مدیره، سید حسین میرشفیع و عبدالجبار ذاکری اعضای هیئت‌مدیره و جمعی از مدیران ارشد این شرکت برگزار شد

خادمی ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی به خاطر اعتماد و واگذاری مسئولیت مدیریت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در این شرایط سخت اظهار داشت: امیدوارم با همکاری اعضای هیئت‌مدیره، تلاش‌های کارکنان و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی نشاط بیشتری در مجموعه ایجاد و سهم بزرگی از تعهدات وزارت راه و شهرسازی انجام شود.  

وی با اشاره به اینکه اکثر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از جانب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل برگزار انجام می‌شود گفت: در سال جاری اکثر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با برنامه‌ریزی انجام‌شده از ابتدای سال با متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال انجام است و امیدواریم مشکلات و موانع ۲۵ درصد باقیمانده نیز با تأمین اعتبار نقدی به ارزش ۸۵۰ میلیارد تومان و پرداخت آن در سه مرحله، بتوانیم در انجام تعهدات دولت به مردم سربلند شویم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره در ادامه بیان داشت: حدود ۳۱ هزار کیلومتر انواع راه، راه‌آهن، آزادراه و بزرگراه و راه اصلی جزو تعهدات این شرکت محسوب می‌شود که طبق موافقت‌نامه‌ها برای انجام پروژه‌ها حدود ۱۴۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خادمی بابیان اینکه «در سال جاری ۱۵۳۹ کیلومتر شامل ۵۹۱ کیلومتر راه‌آهن، ۱۲۱ کیلومتر آزادراه و ۷۲۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی فقط در تعهدات این شرکت به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود» گفت: حدود ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برآورد شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش‌‌هایی از اعتبار موردنیاز از طریق اسناد خزانه و اوراق مشارکت تأمین شده، اما برای رفع موانع ۲۵ درصد پروژه‌های باقی‌مانده فقط به ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیاز است.

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل یادآور شد: این تعهدات قابل وضوح و از اهمیت ویژه‌ای در زندگی روزمره مردم برخوردار است.  

نظر شما