شناسهٔ خبر: 31990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امسال در استان ایلام انجام شد:

آزادسازی ۳۰ هزار مترمربع از اراضی تصرف شده در استان ایلام

جلسه ۳۰ هزار مترمربع از اراضی تصرف شده استان ایلام در سال جاری توسط یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان آزادسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، در جلسه هم‌اندیشی بررسی عملکرد یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان که با حضور مهندس امیدی معاون توسعه منابع این اداره کل، سرهنگ مهری فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی استان، حاج‌آقا تیموری معاون دادستان شهرستان ایلام و جمعی از ضابطین و نیروهای حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد گزارشی از عملکرد یگان حفاظت از اراضی استان ارائه شد.

در این جلسه امیدی با تبریک میلاد باسعادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: خوشبختانه با تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان از سال گذشته تاکنون علاوه بر رفع تصرف میزان قابل‌توجهی از اراضی ملی تعرض به این اراضی به صفر رسیده است.

سرهنگ مهری در این جلسه بیان کرد: امسال بالغ بر ۳۰ هزار مترمربع از اراضی تصرف شده استان به ویژه در شهر ایلام از تصرف افراد سودجو خارج شده و نزدیک به ۱۰۰ مورد نیز از تعرض به این اراضی جلوگیری به عمل آمده است.

وی افزود: ضمن اینکه در این مدت ۴۵ فقره پرونده قضایی تشکیل شده که ۲۵ مورد آن‌ها اجرایی شده و ۲۰ مورد دیگر تا پایان سال اجرایی خواهند شد که این اقدامات سبب شد تا یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان ایلام مقام اول کشوری در این زمینه را کسب نماید.

سرهنگ مهری گفت: هم‌اکنون اراضی ملی و دولتی استان توسط سامانه الکترونیکی و نرم‌افزار لحظه‌ای GPS کنترل می‌شود.

در پایان این جلسه از طرف اداره کل راه و شهرساز طی استان ایلام از حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج‌آقا تیموری معاون دادستان شهرستان ایلام به خاطر همکاری و پی‌گیری پرونده‌های قضایی تجلیل شد.

نظر شما