شناسهٔ خبر: 32007 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در یک هفته:

برگزاری نشست بازآفرینی مدیران کل راه و شهرسازی با حضور آخوندی/ سفر معاونین وزیر راه و شهرسازی به اصفهان و قزوین/ اجرای کمربندی شمال غربی قزوین/ اجرای ۶ پروژه بزرگراهی در کشور

گزارش آخر هفته  برگزاری نشست بازآفرینی مدیران کل راه و شهرسازی با حضور آخوندی و معاونین وی، سفر معاونین وزیر راه و شهرسازی به استان‌های اصفهان و قزوین، اجرای کمربندی شمال غربی قزوین و همچنین اجرای ۶ پروژه بزرگراهی در کشور از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است.

وزیر راه و شهرسازی در جمع مدیران کل استان‌ها:

وزیر راه و شهرسازی در نشست موضوعی بازآفرینی شهری با حضور مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها تاکید کرد: اگر شهروند مسئله محوری باشد نه پروژه‌ها بسیاری از مشکلات فعلی برطرف خواهد شد.

مدیران کل استان‌ها ازبازآفرینی شهری می‌گویند

به گفته شماری از مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها برای توفیق در امر بازآفرینی می‌توان از طرح‌های متنوع بسته به موقعیت و شرایط استان‌ها از جمله بهره‌برداری از زمین به عنوان سرمایه در گردش، ظرفیت سمن‌ها و خیرین و مطرح کردن بازآفرینی در پهنه سرزمین استفاده کرد.

کردستان

مدیرحوزه راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان، عنوان کرد: طرح زمستانی سال ٩٥ نیز در استان کردستان، همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا روز ١٥ فروردین ماه سال ۹۶ ادامه دارد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین،گفت:در بازدید معاونین وزیر راه و شهرسازی و بررسی شرایط محور آبترش – ضیاآباد – خرمدشت، موافقت اولیه لازم برای ایجاد آزادراه چهارخطه در این محور با سرمایه گذاری بخش خصوصی دریافت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: در شرایط موجود اعتباری و همچنین تعدد طرح و پروژه‌های در دست بررسی و اقدام، اندیشهٔ ایرانشهری می‌تواند همچون رشته‌ای موارد را به یکدیگر متصل کرده و بسترهای هدفمند توسعه را فراهم کند.

البرز

مدیرساخت وتوسعه راه‌های اداره کل راه وشهرسازی البرز از پیشرفت ۶۴ درصدی پروژه راه اصلی هشتگرد- طالقان به عنوان مهمترین پروژه راهسازی این استان خبر داد.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی طی حکمی تقی رضایی را به سمت مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز منصوب کرد.

فارس

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس اولویت برنامه‌های این اداره کل را رفع ۱۲۱ نقطه پرتصادف اعلام کرد و از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی و آماده‌‌سازی پلان ایمنی خبر داد.

لارستان

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان به پیشرفت ۸۷ درصدی ساخت ۱۰ کیلومتر دوم محور لار-بندرعباس اشاره کرد و از شروع فاز دوم ساخت تونل وحدت در محور لار-جهرم خبر داد.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی روستایی سیاه چاه کوشک-علی آباد از توابع شهرستان کهگیلویه خبر داد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از ساخت ۲ هزار کیلومتر راه در استان با وجود تنگناهای مالی خبر داد.

استاندار خوزستان در بازدید از پروژه ۲ هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز از واگذاری ۶۰۰ واحد مسکونی از این پروژه به متقاضیان تا پایان امسال خبر داد.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: پروژه مریوان - سنندج از جمله مطالبات مردم، نمایندگان مجلس و از تأکیدات دولت محترم است.

اصفهان

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان ۱۷۴ تخت‌خوابی منظریه خمینی‌شهر بستگی به تجهیز و تأمین نیروی انسانی توسط وزارت بهداشت و درمان دارد، ما آماده تحویل نهائی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستیم.

استاندار اصفهان در این جلسه با توجه به الگو بودن استان در بحث آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر در کشور گفت: واگذاری عملیات آماده‌سازی به شهرداری‌ها از طریق تفاهم‌نامه، ایده بسیار خوبی بوده تا بتوان مشکلات موجود در واحدهای مسکن مهر را مرتفع کرد.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: بار ترافیکی شهرهای مرکزی گیلان با اصلاح و بهسازی راه‌های اصلی و فرعی داخل استانی به شبکه راه‌های فرعی منتقل می‌شود.

ایلام

به مناسبت آغاز هفته وحدت ساخت و بهسازی محور دوم اربعین استان ایلام (ملکشاهی- مهران) با حضور استاندار ایلام آغاز شد، همچنین کلنگ احداث چهارخطه سه‌راهی ماربره- صالح‌آباد (محور اصلی اربعین) در استان ایلام به دست استاندار ایلام به زمین زده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: برای اینکه بتوانیم در سال‌های آینده مشکلات زائران اربعین را به حداقل برسانیم نیاز به تأمین منابع مالی از سوی سازمان برنامه‌ریزی کشوری و با اختصاص دادن ردیف اعتباری ویژه مخصوص این ایام داریم.

هرمزگان

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان برای تامین نیاز روستانشینان این استان باید ۲۱۲۷ کیلومتر راه روستایی احداث شود.

همدان

دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همدان با حضور استاندار، معاونین استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در محل استانداری همدان تشکیل شد.

سیستان و بلوچستان

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر خود به زاهدان از پروژه خط راه‌آهن زاهدان به چابهار بازدید و درجریان روند پیشرفت پروژه قرارگرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای ۵۵ کیلومتر طرح احداث باند دوم سه بزرگراه در این استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از بهره‌برداری ازاین پروژه‌ها تا پایان امسال خبر داد.

کرمان جنوبی

مدیر کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی از اجرای شش پروژه بزرگراهی و راه اصلی در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، در راستای توسعه و تکمیل کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب خبر داد.

مازندران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران عنوان کرد: با انجام اقدامات ویژه‌ برای تامین امنیت جاده‌های استان موفق شدیم تا در هفت ماه نخست امسال شمار قربانیان تصادفات جاده‌ای در استان مازندران را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش دهیم./

نظر شما