شناسهٔ خبر: 32027 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در چند اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛

آخرین وضعیت پروازها در فرودگاه‌های سراسر کشور/ تمام فرودگاه‌ها باز و عملیاتی هستند

فرودگاه مهرآباد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اطلاعیه شماره ۲ خود آخرین وضعیت پروازها و فرودگاه‌های کشور را تشریح کرد. بر اساس اطلاعیه فوق، امکان نشست و برخاست پروازها برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهراسازی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اطلاعیه ای آخرین وضعیت پروازها و فرودگاه ها را تشریح کرد. در اطلاعیه شماره ۲ این شرکت آمده است: بر اساس اطلاعات واصله از فرودگاههای سراسر ایران، در حال حاضر در مناطق شمالغرب و شمال کشور بارندگی وجود دارد، اما شدت بارش در حدی است که تا این لحظه امکان نشست و برخاست پروازها برقرار است.

همچنین حال حاضر در فرودگاه هایی که در نوار شمالی کشورمان قرار دارند، شاهد بارش برف و باران هستیم. در فرودگاههای اردبیل. رشت، نوشهر و رامسر بارش ادامه دارد، اما این فرودگاهها مانند تمامی فرودگاههای کشور، عملیاتی هستند و نشست و برخاست هواپیماها در آنها برقرار است؛ بجز فرودگاه آبادان که به دلیل گرد و غبار، میزان دید آن زیر حداقل لازماست. بر اساس این گزارش، پرواز کیش ایر با شماره ۷۴۰۵ از تهران به مقصد آبادان در ساعت ۸ صبح به دلیل دید کم فرودگاه مقصد، به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

گفتنی است؛ واحدهای عملیاتی و فنی فرودگاههای سراسر کشور متعاقب اطاعیه های هواشناسی آماده برفروبی و یخ‌زدایی فرودگاه‌های درگیر برف هستند. تمام فرودگاهها نیز باز و عملیاتی هستند.

از مسافران محترم هوایی تقاضا می‌شود تا پیش از عزیمت به سمت فرودگاهها، با شرکتهای هواپیمایی صادر کننده بلیت پرواز، فرودگاه مبدا و سامانه پاسخگویی ۱۹۹ تماس بگیرند و همچنین از طریق شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به نشانی اینترنتی  www.airport.ir، از آخرین اطلاعات پروازها آگاهی یابند و از وضعیت پروازها مطلع شوند.

همچنین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اطلاعیه‌ای دیگر نیز اعلام کرد:

ضمن تشکر از اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که طی هفته گذشته با اطلاع رسانی مناسب، مسافران هوایی را از وضعیت پروازها و فرودگاههای کشور در روزهای پایانی آذرماه مطلع ساختند، به اطلاع می رساند که با توجه به گزارش سازمان هواشناسی و اطلاعات واصله از فرودگاههای کشور، در مناطق شمال غرب، غرب و بخشهایی از جنوب غرب، سواحل غربی خزر و زاگرس مرکزی، وضعیت جوی ناپایدار است و در بعضی از مناطق شاهد بارندگی هستیم.

لذا از مسافرین  محترم درخواست می شود حتما قبل از حضور در فرودگاههای سراسر کشور، از وضعیت و چگونگی پروازهای مبدا و مقصد از طریق تماس با بخش اطلاع رسانی شرکت های هواپیمایی مربوطه و اطلاعات پرواز فرودگاهها، اطلاعات لازم را دریافت و بر اساس آن برنامه ریزی نمایند.

اطلاعیه شماره ۳

با وجود بارش برف سنگین برف در فرودگاه زنجان، تلاش کارکنان مسئول در این فرودگاه باعث شده است تا ساعت مخابره خبر(۱۱/۴۵) باند پرواز این فرودگاه عملیاتی و آماده نشست و برخاست هواپیماها شود. میزان دید در این فرودگاه در ابتدای صبحگاه ۳۰۰ متر بود که اکنون به ۷۰۰۰ متر افزایش شده است.

نظر شما