شناسهٔ خبر: 32068 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در ششمین کنفرانس وزاری مسکن و شهرسازی منطقه اقیانوسیه صورت گرفت:

بررسی مسائل مشترک کشورهای منطقه اقیانوسیه/ ایران میزبان هفتمین کنفرانس وزرای مسكن و شهرسازی منطقه آسیا اقیانوسیه

ایزدی-هند طی نشست پایانی ششمین كنفرانس وزرای مسكن و شهرسازی منطقه آسیا اقیانوسیه،  علاوه بر قرائت و تصویب بیانیه تدوین شده و برنامه عملیاتی كارگروه های پنج گانه برای دو سال پیش رو، میزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز برای هفتمین دوره پس از هند مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ششمین كنفرانس وزرای مسكن و شهرسازی منطقه آسیا اقیانوسیه روز جمعه شانزدهم دسامبر ٢٠١٦ برابر با بیست و ششم آذر ماه نود و پنج در شهر دهلی نو كشور هندوستان با قرائت بیانیه و برنامه عملیاتی به كار خود پایان داد.

در این نشست مسایل مشترك كشورهای عضو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و وزارت راه و شهرسازی علاوه بر عضویت در هیات رئیسه این اجلاس مسئولیت دبیرخانه كارگروه تخصصی بهسازی مناطق ناكارآمد شهری را نیز بر عهده دارد. در نشست های تخصصی این اجلاس تجربه های برتر منطقه، توسط نمایندگان كشورهای هند، اندونزی، عراق و ایران معرفی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این كنفرانس كه با حضور نمایندگان كشورمان آقایان دكتر محمد سعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی، مهندس رجبی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، دكتر مجید روستا، عضو هیات مدیره شركت عمران و بهسازی شهری و دبیر كارگروه منطقه ای ساماندهی نواحی نابسامان شهری و دكتر فرزین فردانش دبیر علمی كارگروه و عضو هیات علمی دانشگاه برگزار گردید

در نشست پایانی این اجلاس، علاوه بر قرائت و تصویب بیانیه تدوین شده و برنامه عملیاتی كارگروه های پنج گانه برای دو سال پیش رو، میزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز برای هفتمین دوره پس از هند مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

گفتنی است، ایران به عنوان عضو هیات رئیسه در سال ٢٠٠٨ ریاست این اجلاس را بر عهده داشته است و هندوستان، اندونزی، اردن، كره جنوبی نیز هر یك در یك دوره دو ساله ریاست این اجلاس را بر عهده داشته اند که در این نشست ریاست اجلاس از كره جنوبی به هند منتقل گردی.

نظر شما