شناسهٔ خبر: 32076 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون رئیس جمهوری مطرح کرد:

تخصیص اعتبارات مورد نیاز حمل‌ونقل ریلی/ مطالبات پیمانکاران راه‌آهن میانه- اردبیل تا دو هفته آینده پرداخت می‌شود

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طرح های ریلی در ذیل برنامه های اقتصاد مقاومتی دولت تعریف شده و مورد توجه و پیگیری ویژه دولت است و در بودجه سال آتی نیز اعتبار مورد نیازبرای این طرح ها تخصیص خواهد یافت.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدباقر نوبخت در سفر به استان اردبیل در خصوص راه آهن میانه- اردبیل گفت: طرح های ریلی در ذیل برنامه های اقتصاد مقاومتی دولت تعریف شده و مورد توجه و پیگیری ویژه دولت است و در بودجه سال آتی نیز اعتبار مورد نیازبرای این طرح ها تخصیص خواهد یافت.

رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه افزود: با توجه به اهمیت این طرح ۱۰۰ درصد اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۳۹۶ به منظور تکمیل طرح راه آهن میانه- اردبیل، تخصیص داده می شود.

 سخنگوی دولت در خصوص نحوه تامین منابع مالی طرح اظهار داشت: برای تکمیل راه آهن میانه- اردبیل به فاینانس داخلی و خارجی نیاز است و باید از تمام ظرفیت ها برای تامین اعتبار و پیشبرد طرح استفاده کنیم و دولت تمام اعتبارات مصوب سال آینده را تخصیص خواهد داد.

نوبخت از پرداخت مطالبات پیمانکاران تا دو هفته آینده خبر داد و بیان کرذ: پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل ۳۸ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد که تمام این مبلغ تا دو هفته دیگر پرداخت می شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این سفر در خصوص اهمیت راه آهن میانه- اردبیل اظهار داشت: راه‌آهن میانه -اردبیل به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی کشور برای اتصال استان اردبیل به شبکه سراسری ریلی محسوب می‌شود که کل مسیر این پروژه ریلی ۱۷۵ کیلومتر است و از  میانه تا فیروزآباد به طول ۷۹ کیلومتر از فیروزآباد تا اردبیل به طول ۹۶ کیلومتر است.

خادمی گفت: مسیر این پروژه یک مسیر کوهستانی و سخت است که ۲۳ کیلومتر تونل در کل این مسیر پیش‌بینی شده است و در حال حاضر ۱۷ کیلومتر آن حفاری شده است و امیدواریم مابقی تونلها نیز با تخصیص به موقع اعتبارات تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت:‌ ۶۲ مورد پل بزرگ نیز در سراسر این مسیر احداث می‌شود. همچنین  این پروژه شامل  ۱۰ قطعه است و ۸ ایستگاه نیز در طول مسیر دارد. 

خادمی اعتباز هزینه شده برای این پروژه را حدود ۳۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:  براساس برآوردهای انجام شده یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه مورد نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۴۵ درصد دانست و عنوان کرد: به منظور تامین اعتبار مورد نیاز به دنبال روش های تامین مالی و استفاده از توان بخش خصوصی و یا استفاده از ظرفیت فاینانسهای داخلی و خارجی هستیم.

نظر شما