شناسهٔ خبر: 32114 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره را و شهرسازی فامنین خبر داد:

مناسب‌سازی معابر شهری و ادارات دولتی برای تردد ایمن اقشار کم توان در استان همدان

محمدرضا باباخانی سرپرست اداره را و شهرسازی فامنین استان همدان گفت: سومین جلسه کمیته فنی شهرستان فامنین با محوریت مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری جهت تردد افراد کم توان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدرضا باباخانی گفت: جلسه‌ای با حضور سرپرست بهزیستی فامنین و نمایندگان اداره راه و شهرسازی، شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و نظام‌مهندسی در محل سالن جلسات بهزیستی شهرستان فامنین تشکیل شد.

باباخانی گفت: در این جلسه ضمن برسی مصوبات جلسه قبل مقرر شد شهرداری نسبت به اصلاح پل‌ها و معابر خیابان‌ها اقدام نماید و به صورت پیوسته و منظم هر دو ماه یک‌بار گزارشی از فعالیت‌های خود در خصوص اصلاح معابر را به دبیرخانه کمیته مناسب‌سازی ارائه نماید.

وی همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب ساختمان اداری بهزیستی فامنین گفت: لازم است جهت تردد افراد کم توان و ناتوان جسمی که به‌کرات به این ساختمان مراجعه می‌کنند تمهیدات لازم اندیشیده شود. لذا مقرر شد پس از انجام مراحل قانونی طراحی و واگذاری زمین به ادارات در سایت اداری شهرستان، در صورت صلاحدید فرماندار یک قطعه زمین نیز جهت ساخت ساختمان اداری بهزیستی با محوریت مناسب‌سازی در اختیار ادارهٔ بهزیستی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایجاد فضای امن جهت تردد و افزایش ایمنی تردد قشر کم توان جسمی جامعه، افزایش سلامت جسمی و روحی جامعهٔ آینده را در بر خواهد داشت. از آنجایی که اقدام به هر فعالیتی بدون مطالعه و شناخت قبلی مضرات و صدمات زیادی را در بر خواهد داشت، لازم است با مطالعه دقیق، ابتدا وضعیت موجود را بررسی کرده، نواقص را شناسایی نموده و برای رفع آن‌ها راهکار مناسب پیشنهاد گردد.

نظر شما