شناسهٔ خبر: 32117 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای حمل‌ونقل گلستان:

راهدار، تجهیزات و مدیریت سه رکن اصلی حوزه نگهداری راه‌هاست

نشست رئیس شورای حمل‌ونقل گلستان، راهدار، تجهیزات و مدیریت را سه رکن اصلی حوزه نگهداری راه‌ها بیان کرد و گفت: در این بین راهداران کسانی هستند که عشق و علاقه به کارشان را دارند و این موضوع در بین تک‌تک نیروهای راهداری استان قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، گفت: کار سخت راهداری بدون داشتن علاقه امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه پاسخ عشق و علاقه راهداران به این کار سخت، انجام اقدامات لازم و اساسی برای معیشت آنان است، افزود: امسال این موضوع به دلایل مختلف با فراز و نشیب بسیار روبرو بوده اما با پیگیری‌های مستمر از مقامات استان، مشکلات بخش نیروهای راهداری تا پایان سال انشاء...حل خواهد شد.

مبارک قدم اظهار کرد: اما چون نگهداری راه بدون نیروی راهداری معنی ندارد لازم است در حفظ و نگهداری این نیروها فکر اساسی انجام شود.

مبارک قدم با بیان اینکه ناوگان فعلی جوابگوی مأموریت‌های راهداری نیست، گفت: استان گلستان در بخش ماشین‌آلات نیاز به نوسازی دارد و مشکل کمبود و فرسودگی ماشین‌آلات راهداری در کوتاه‌مدت باید با استفاده از توانمندی بخش خصوصی جایگزین شود.

وی ادامه داد: در بخش مدیریت نیز باید توسعه نظارت تصویری و موتورینگ راه‌ها توسعه پیدا کند چون در عصر حاضر یکی از روش‌های مهم جهت کنترل و هدایت امکانات است.

رئیس شورای حمل‌ونقل گلستان اظهار کرد: آمار ۹ ماهه امسال کامل استخراج شده ولی اطلاعات اولیه بیانگر کاهش تا ۱۰ درصد برخی از اتفاقات جرحی، فوتی و خسارتی است که به‌زودی تعیین خواهد شد.

 به اعتقاد وی، انتزاع راهداری و ادغام آن با اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها و ایجاد مدیریت واحد راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ایمنی بیشتری را در نگهداری راه‌ها و حمل‌ونقل به وجود خواهد آورد.

مبارک قدم گفت: امسال با توجه به اینکه زودتر از موعد به استقبال زمستان رفته‌ایم امیدواریم عوامل راهداری مستقر در راه‌های استان با همکاری پلیس‌راه، هلال‌احمر و اورژانس رضایتمندی سفرها را در جاده‌ها فراهم آورند.

۲۶ آذر تا یکم دی‌ماه هفته راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نام‌گذاری شده است.

مراسم گرامیداشت این هفته در گلستان با حضور مقامات دستگاه‌های اجرایی، راهداران، رانندگان، واحدهای صنفی حمل‌ونقل و فعالان و دست‌اندرکاران این بخش برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران و مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نماینده تشکل‌های صنفی استان نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

در پایان از راهداران و رانندگان نمونه گلستان نیز قدردانی شد.

نظر شما