شناسهٔ خبر: 32127 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان قم مطرح شد:

حفظ و صیانت از جان زائرین و مسافران مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های اجرایی در حوزه ایمنی راه‌هاست

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان قم و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان قم خبر داد: هم‌زمان با فرارسیدن فصل زمستان طرح بزرگ انتظامی ترافیکی زمستانی استان قم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان که به ریاست معاون عمرانی استانداری تشکیل شد، حسن صبوری دبیر این کمیسیون از کلیه دستگاه‌های مسئول و ذی‌ربط اعم از پلیس‌راه، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اداره کل راه و شهرسازی، آتش‌نشانی، هلال‌احمر و... خواست در طرح زمستانی ترافیک جاده‌های استان با یکدیگر تعامل و همکاری مؤثر و همه‌جانبه داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان قم در خصوص زمان بهره‌برداری از پل راه‌آهن در محور روستای تاج خاتون گفت: عملیات ساخت پل راه‌آهن به پایان رسیده اما به دلیل به تأخیر افتادن ایجاد دوربرگردان، تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است و امیدواریم در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال این بخش از محور روستایی زیر بار ترافیکی رود.

حسن صبوری با بیان این که ایمنی راه و جاده برای حفظ جان زائرین و مسافرین استان از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های ذی‌ربط است، افزود: عبور احشام و حیوانات از عرض جاده‌هایی مانند گرمسار می‌بایست هرچه سریع‌تر کنترل شود و با اتخاذ تمهیداتی، سوانح ترافیکی و جاده‌ای از نوع برخورد با احشام را به حداقل ممکن رساند.

وی بیان کرد: در منطقه قلعه چم جهت جلوگیری از جاری شدن سیل و تخریب روستا و جاده می‌بایست در خصوص هدایت آب‌های سطحی اقدام مؤثر و مناسب صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان قم در پایان جلسه اعلام کرد: ۴۱ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است که می‌بایست با اقدامات زودبازده و سازه‌های موقتی هرچه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی آن‌ها اقدام شود.

نظر شما