شناسهٔ خبر: 32130 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دهمین همایش حمل و نقل ترافیک در خراسان‌رضوی برگزار شد؛

تحلیل ارتباط حفاری شرکت‌های ساختمانی با تصادفات شهری/ انتقاد از هدررفت ۳۰۳ هزار لیتر بنزین در ساعات اوج ترافیک در مشهد

نشست در دهمین همایش حمل و نقل ترافیک در خراسان رضوی، مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، ضمن انتقاد از هدررفت ۳۰۳ هزار لیتر بنزین در ساعات اوج ترافیک در شهر مشهد، ارتباط حفاری شرکت‌های ساختمانی را با تصادفات شهری تحلیل کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، دهمین همایش حمل و نقل ترافیک توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به مناسبت سالروز ملی حمل و نقل در تالار شهر مشهد برگزار شد. 

مجید توتونچی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی در دهمین همایش حمل و نقل و ترافیک كه توسط سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي به مناسبت سالروز ملي حمل و نقل در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: به طور معمول وقتی تصادفی رخ می‌دهد، علاوه بر هزینه‌های درمانی، مشکلات عاطفی و اقتصادی نیز گریبان خانواده فرد مصدوم یا فوت شده را می‌گیرد، به گونه‌ای که کیفیت زندگی خانواده ۸۵ درصد افرادی که در تصادفات معلول می‌شوند، تغییر می‌کند.  

وی با بیان اینکه در مشهد همیشه با مشکل شلوغی خیابان‌ها، معطلی در راه و کمبود جای پارک مواجه هستیم، ادامه داد: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی در دنیا کشته و ۵.۵ میلیون نفر زخمی می‌شوند و این در حالی است که ۹۰ درصد این آمار مربوط به کشورهای در حال توسعه است.    

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با بیان اینکه ۶ تا ۷ درصد درآمد ناخالص ملی هر کشور در راه تصادفات هزینه می‌شود، یادآور شد: در ایران ضرر و زیان ناشی از تصادفات، سالانه ۲۰ میلیارد دلار است.    

وی خاطرنشان کرد: درست است که بیمه بخشی از هزینه‌ها را پوشش داده و جبران می‌کند اما بخشی از سهل انگاری و بی احتیاطی‌ها نیز به دلیل اطمینان از پوشش بیمه رخ می‌دهد. 

توتونچی یکی دیگر از علل گسترش تصادفات، قانون گریزی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط عده زیادی از رانندگان ذکر کرد و بیان داشت: در این میان برخی پروژه‌های ساختمانی نیز در عملکرد روان مسائل ایمنی و ترافیکی خدشه ایجاد می‌کنند.

بر پايه اين خبر، در اين مراسم جمعي از اعضاي گروه تخصصي ترافيك شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور، اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد، فعالان صنعت حمل و نقل شهري و فرماندهان پليس راهور استان نيز حضور داشتند.

شاداب‌مهر دبیر دهمین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک مشهد از هدررفت ۳۰۳ هزار لیتر بنزین در ساعات اوج ترافیک یک روز عادی در شهر خبر داد. شاداب مهر در اين همايش به گسترش روز افزون آلودگی هوا در مشهد همانند دیگر کلانشهرهای کشور اشاره و اظهار کرد: در ساعت اوج ترافیک در یک روز عادی در مشهد، ۶۵ هزار نفر ساعت تأخیر در شبکه حمل و نقل ایجاد و ۱۴۶ تن گاز مضر CO نیز تولید می‌شود.    

 وی متذکر شد: اولین دوره همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک مشهد در سال ۸۶ برگزار شد و در آن سال محور برگزاری این همایش مسائل حمل و نقل عمومی با تأکید بر حمل و نقل پاک بود.        

دبیر دهمین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک مشهد خاطرنشان کرد: مقررات ملی ساختمان در بخش حمل و نقل و ترافیک تدوین شده و در حال گذراندن مراحل نهایی تصویب است.   

  وی موضوع حمل و نقل را از ملزومات زندگی بشر امروزی دانست و بیان داشت: باید با همفکری‌های لازم برای بحث حمل و نقل و رفع مشکلات ترافیکی چاره‌اندیشی کنیم./

نظر شما