شناسهٔ خبر: 32157 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آرامی در آیین اختتامیه نشست سالانه HSE و آتش نشانی تأکید کرد؛

لزوم ارتقاء شاخص هایHSE  بنادرکشور به سطح استانداردهای بین‌المللی

منصور آرامی عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی خواستار ارتقاء شاخص هایHSE  بنادر کشور ایران با توجه به استانداردهای بین المللی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان منصور آرامی در آیین اختتامیه بیستمین نشست سالیانه مسئولان و کارشناسان بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست و آتش‌نشانی سازمان بنادر و دریانوردی که در سالن اجتماعات مهمانسرای بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین نشست‌هایی نشانگر اهمیت موضوع HSE و همچنین مباحث آتش‌نشانی در حوزه بنادر با توجه به حساسیت های این مراکز استراتژیک می باشد.  

وی افزود: چه در بنادر و چه در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی، توجه به HSE به عنوان اساس و زیربنای فعالیتهاست،  بهره‌وری کار را افزایش می دهد و سرمایه‌گذاری در این بخش پیامدهای مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور خاطرنشان کرد: در مجموعه فعالیت های بندری و دریایی امکان رخ دادن اتفاقات زیادی وجود دارد که بر همین اساس،  باید نگاهی ویژه به مسئله ایمنی صورت گیرد، هر چند که دستور العمل های مدونی نیز در این رابطه وجود دارد.

آرامی بیان کرد: این نکته که شاخص‌های HSE جزئی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد در سازمان بنادر و دریانوردی محسوب می شود، نشانگر توجه به این موضوع در بعد مدیریت کلان سازمان است.

وی اضافه کرد: ارتقاء این بخش در ساختار، نیروی انسانی و فرآیندها و شیوه‌ها در دستور کار قرارگرفته است تا در فعالیت های بندری پیشبرد داشته باشیم.

عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی خواستار ارتقاء شاخص های HSE  بنادر کشور ایران با توجه به استانداردهای بین المللی شد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به برنامه های حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع در سطح ستاد سازمان مرکزی گفت: با برگزاری جلسات مشترک با حوزه های دریایی و بندری در تلاش هستیم تا هم افزایی بیشتری ایجاد کنیم. همچنین تلاش خواهیم کرد تا بخشی از کمبودهای بنادر به ویژه در حوزه آتش نشانی تا پایان سال جاری نیز مرتفع شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از اقدامات پیشگیرانه، شاهد کاهش بروز حوادث در بنادر کشور باشیم.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم و با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی، از بندر امیرآباد در زمینه کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد مراکز HSE و کسب بالاترین میزان رشد مثبت عملکرد در سال ۹۴ و همچنین بنادر آبادان و شهید باهنر نیز در زمینه کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد واحد طب کار در سال ۹۴ تجلیل بعمل آمد.

احمد دستمزد از بندر شهید رجایی نیز به عنوان آتش نشان فداکار مورد تجلیل قرار گرفت.

همچنین، ۱۲ نفر از ممیزان HSE بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، امام خمینی(ره)، بوشهر، چابهار، امیرآباد، نوشهر و انزلی نیز با اهداء لوح سپاس، تقدیر شدند.  

شایان ذکر است، بیستمین نشست سالیانه مسئولان و کارشناسان بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست و آتش‌نشانی سازمان بنادر و دریانوردی طی سه روز پایانی هفته گذشته برگزار شد که بالغ‌بر ۴۰ نفر از مسئولان و کارشناسان واحدهای HSE و آتش‌نشانی از سازمان مرکزی و بنادر جنوبی و شمالی کشور حضور داشتند.

ارزیابی عملکرد سالیانه آتش‌نشانی و کمیته‌های بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست بنادر، بررسی شاخص‌های آتش‌نشان سازمان، همچنین بررسی شاخص HSE بندری به‌عنوان بخشی از شاخص‌های ۲۹ گانه اختصاصی ارزیابی عملکرد بنادر، تبیین اهداف سال ۹۶، معیارهای انتخاب نفرات برتر HSE و آتش‌نشانی و همچنین ساماندهی دفع بهداشتی فاضلاب در بنادر از جمله محورهای این نشست بود.

در روز پایانی نیز، کارگاه آموزشی "سه تکنیک منتخب تحلیل حوادث" برگزار شد.

در بخش جمع‌بندی این نشست سه روزه، بیانیه پایانی نشست سالیانه مسئولان و کارشناسان بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست و آتش‌نشانی سازمان بنادر و دریانوردی نیز تنظیم و قرائت شد.

 

نظر شما