شناسهٔ خبر: 32166 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سید علایی در جلسه شورای حمل‌ونقل و مسکن استان اردبیل مطرح کرد:

مدیران کل راه و شهرسازی به‌عنوان مدیران ارشد و نماینده مقام عالی وزارت در مراکز استان هستند/ توجه به حقوق شهروندی یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی

جلسه با حضور سیدسعید سید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیرراه و شهرسازی جلسه شورای حمل‌ونقل و مسکن استان اردبیل برگزار شد، این در حالیست که وی در این جلسه گفت: مدیران کل راه و شهرسازی به عنوان مدیران ارشد و نماینده مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در مراکز استانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، جلسه شورای حمل‌ونقل و مسکن استان اردبیل با حضور سیدسعید سید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی، محبوب حیدری سرپرست راه و شهرسازی استان اردبیل و مدیران زیرمجموعه راه و شهرسازی استان صبح امروز در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

سیدسعید سید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی در این جلسه گفت: طی ۵ الی ۶ سال گذشته در بحث ساختار ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها سه بار اصلاح ساختار شده و جزو معدود ادارات هستیم و در حال حاضر بر اساس ساختاری که در ستاد وزارت راه و شهرسازی تصویب شده متناوب آن در ادارات راه و شهرسازی استانی خواهد بود و پیش‌بینی می‌گردد ظرف یک ماه آینده ساختار جدید به استان‌ها ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: با انتقال راهداری و رویکرد جدید امیدواریم مدیران کل راه و شهرسازی در مراکز استان‌ها فرصت خوبی داشته و بتوانند در جهت ارتقاء کیفی زندگی مردم در شهرها، توجه ویژه به بحث شهرسازی و مسکن، توجه ویژه به ایمنی و امنیت مردم در شهر، رسیدگی به محلات هدف و سکونتگاه‌های غیررسمی توجه ویژه داشته و به معنای واقعی شاهد بازآفرینی شهری در استان‌ها باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ درصد نیروی انسانی از مجموعه راه و شهرسازی به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منتقل شده افزود: در سال گذشته و بر اساس وضع موجود برنامه جامع نیروی انسانی در وزارت راه و شهرسازی تدوین شد ولی به لحاظ اینکه انتقال راهداری در سال جاری انجام شد با تجدیدنظر اساسی برنامه آماده ارائه به سازمان اداری استخدامی کشوری است. و امیدواریم بر اساس قوانینی که پیش‌بینی شده در خصوص مجوز استخدام برای ادارات کل زیرمجموعه اقدام نماییم.

سیدعلایی همچنین گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی با ۱۵ سازمان و شرکت یک مجموعه بسیار بزرگ و سنگینی است و در حوزه‌های مختلف در بحث ریلی، جاده‌ای، دریایی، هوایی، شهرسازی، نظام‌مهندسی، طرح‌های هادی روستایی، تسهیلات بانکی و... این وزارتخانه را به یک وزارتخانه بسیار بزرگی تبدیل کرده و قریب ۵۰ درصد بودجه اعتبارات عمرانی در واقع در حوزه راه و شهرسازی در سطح کشور قرار گرفته است.

وی افزود: علیرغم همه این سختی‌ها به علت کمبود منابع مالی در سطح کشور بحث عمرانی با تلاش مضاعف در مجموعه راه و شهرسازی با جدیت هرچه تمام در سطح کشور در حال پیگیری و اجرا باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموعه راه و شهرسازی در حوزه توسعه مدیریت منابع انسانی در چهارچوب محورهای ابلاغی سیاست‌های مقام معظم رهبری در اصلاح نظام اداری مصوبه سال ۹۳ تحت عنوان برنامه جامع اصلاح نظام اداری که در قالب ۸ محور؛ مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، فناوری‌های مدیریتی، توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و نظارت و ارزیابی تدوین شده چند نکته از این هشت محور را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار دادیم که عمده آن بخش مهندسی نقش و ساختار دولت است.

سید علایی اضافه کرد: در راستای اصلاح ساختار در مجموعه وزارت راه و شهرسازی، این امر ابتدا در حوزه ستادی وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است. ساختار قبلی که پس از ادغام در سال ۱۳۹۰ مصوب شده بود بیشتر نگاه وظیفه‌ای داشت و با اتفاقی که افتاد خوشبختانه با رویکرد جدید به این مسئله نگاه کردیم و بر اساس مأموریتی که وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی داشت ساختار جدید وزارت راه و شهرسازی را نهایی کرده و با افزودن معاونت حمل‌ونقل که مسئولیت برنامه‌ریزی در حوزه حمل‌ونقل را عهده‌دار خواهد شد تصویب و از طریق سازمان اداری استخدامی کشور ابلاغ شد.

وی در خصوص انتزاع راهداری و تشکیل ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استان‌ها افزود: با تدابیر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و با حمایت‌های دولت محترم در شورای عالی اداری کشور موضوع انتقال مأموریت و وظایف راهداری در استان‌ها مصوب و موضوع انتقال راهداری به‌خوبی و با تلاش و همکاری ادارات راه و شهرسازی و حمل‌ونقل و پایانه‌ها در استان‌ها طی دو سه ماه گذشته شروع و به مجموعه تخصصی تحت عنوان ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیران کل راه و شهرسازی به‌عنوان مدیران ارشد و نماینده مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در مراکز استانی وظیفه دارند ضمن حمایت‌های ویژه در کنار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و زیرمجموعه راه و شهرسازی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: کارهای بسیار خوبی در مجموعه راه و شهرسازی در جهت توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری انجام شده و حدود ۹۲ درصد از خدمات به‌صورت هوشمند سازی و الکترونیکی در حال انجام است.

سید علایی تصریح کرد: توجه به حقوق شهروندی به‌عنوان یکی از اولویت و مسائلی است که در وزارت راه و شهرسازی در حال جریان بوده و از ۵۶۹ خدمتی که در مجموعه راه و شهرسازی در حال انجام است قریب به ۹۱ خدمت فرآیند آن مشخص شده و در بحث الکترونیکی شدن سیستم شهراه ایجاد و راه‌اندازی شد و در حال انجام خدمات است.

وی با بیان اینکه سیستم شهراه در جهت کاهش مراجعه مردم به دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده افزود: سیستم شهراه به‌عنوان پل ارتباطی شهروندان با وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده و پاسخگوی نیاز شهروندان در حوزه‌های مختلف در وزارت راه و شهرسازی تعریف شده است.

نظر شما