شناسهٔ خبر: 32168 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

کاهش محسوس تلفات جاده‌ای در اردبیل/ بهره‌برداری از ۱۴ دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان

علی رحمتی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در هفت ماه نخست امسال توانسته‌ایم تلفات جاده‌ای استان را ۶ درصد کاهش دهیم از برنامه‌ریزی برای نصب ۱۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سال جاری خبر داد.

علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: اردبیل در سال ۹۴ مقام نخست کشوری را در کاهش تلفات جاده‌ای کسب کرد و نسبت به سال ۹۳ با کاهش ۲۹ نفری(۱۵.۴ درصدی) تلفات جاده‌ای در این استان مواجه شدیم و خوشبختانه درهفت ماه نخست امسال نیز نسبت به سال ۹۴ با کاهش شش درصدی(هفت نفری) تلفات جاده‌ای مواجه شده‌ایم.

رحمتی همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته (۹۴) بیش از دو میلیون و ۲۰۰میلیون نفرمسافر و ۳.۵ میلیون تن کالا  از طریق ناوگان حمل و نقل استان جابه‌جا شدند گفت: با توجه به نفرات جابه‌جا شده در هفت ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در این بخش کاهش هفت درصدی را تجربه کردیم.

به گفته وی ۴۷ شرکت و موسسه خدماتی مسافرتی در استان اردبیل فعال هستند که از این تعداد ۱۸ شرکت در شهر اردبیل فعالیت می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: تا پایان امسال ۱۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف را درمحورهای مواصلاتی استان نصب می‌کنیم و ۳۸ دوربین نظارت تصویری را در آستانه بهره‌برداری داریم.

وی با بیان اینکه هفته دولت ساخت پاسگاه‌های اردبیل-سرچم،اردبیل-آستارا و گرمی-بیله سوار را آغاز کرده‌ایم که تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسند، از توزیع ۵۰۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسواران حاشیه شهر اردبیل و روستا‌های اطراف شهر اردبیل خبر داد و گفت: ۱۰ مجتمع خدماتی رفاهی راهداری جدید در مسیرهای پرتردد استان در حال ساخت است.

رحمتی همچنین با اشاره به اینکه از ۱۲ گردنه موجود در راه‌های استان ۹ گردنه برف‌گیر است، طول راه‌های اردبیل را ۶۳۷۱ کیلومتر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه دربارش‌های پاییزی با انسداد راه‌های روستایی مواجه نشدیم.

وی همچنین به اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها اشاره و عنوان کرد: اخیرا کتاب‌هایی با محتوای فرهنگ‌سازی در این زمینه را بین دانش‌آموزان توزیع کرده‌ایم.

نظر شما