شناسهٔ خبر: 32169 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل:

کارهای بزرگی در مجموعه راه و شهرسازی انجام شده و در حال انجام است/ بهره‌برداری از ۲ پروژه مهم در دهه مبارک فجر امسال

محبوب حیدری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای حمل‌ونقل و مسکن استان گفت: کارهای بزرگی در مجموعه راه و شهرسازی انجام شده و در حال انجام است، وی همچنین از بهره‌برداری ۲ پروژه مهم در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای حمل‌ونقل و مسکن استان گفت: در بحث توسعه راه‌ها در استان حدود ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران بوده که از این مبلغ ۳۰ میلیارد تومان آن از طریق اسناد خزانه تأمین شده است و با تمامی مشکلات مالی و نبود اعتبارات کافی نزدیک ۱۴۰ کیلومتر آسفالت در بحث راه‌های اصلی، فرعی و بزرگراهی و در بحث راه‌های روستایی نزدیک ۵۰ کیلومتر آسفالت انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در محور اردبیل به جاده قدیم مشکین‌شهر که قریب به ۳۰ سال پیش انجام شده و در این مدت کار خاصی صورت نگرفته بود امسال به حول و قوه الهی بهسازی، لکه‌گیری و روکش آسفالت در این محور انجام شد و در شهرستان نیر نیز ۹۸ کیلومتر بهسازی انجام شده است.

سرپرست راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه کارهای بزرگی در مجموعه راه و شهرسازی انجام شده و در حال انجام است گفت: خوشبختانه تعامل سازنده بین زیرمجموعه راه و شهرسازی استان برقرار بوده و ضرورت دارد دستگاه‌های زیرمجموعه راه و شهرسازی در استان اطلاعات کلی از عملکرد خود را به‌صورت گسترده اطلاع‌رسانی نمایند.

وی به بحث مسکن مهر استان اشاره کرده و افزود: از لحاظ اتمام پروژه‌های مسکن مهر جزو استان‌های برتر کشور هستیم. در حال حاضر از ۴۱۵۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در سطح استان ۲۰۲۸ واحد باقی‌مانده و برای ۱۱۲۸ واحد برنامه‌ریزی شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال به بهره‌برداری رسیده و اتمام مسکن مهر را در استان شاهد خواهیم بود؛ و ۹۰۰ واحد باقی‌مانده از این تعداد عارضه دار بوده و نیاز به حکم قضایی دارد.

حیدری افزود: برای دهه فجر امسال ۲ پروژه مهم را برای افتتاح و بهره‌برداری برنامه‌ریزی کرده‌ایم. پروژه محور خلخال به فیروزآباد به طول ۳۳ کیلومتر زیرسازی و آسفالت در این محور به اتمام رسیده و نصب علائم ایمنی و گاردریل با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده و در صورت شرایط جوی مناسب در دهه مبارک فجر امسال که یکی از دغدغه‌ها و آرزوهای دیرینه مردم منطقه است مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. پروژه مهم دیگر بیمارستان شهرستان کوثر است که مشکل برق پروژه اخیراً حل شده و در دهه فجر سال جاری افتتاح و تحویل مردم شریف شهرستان کوثر خواهد شد.

گفتنی است در ادامه این جلسه اعضای شورای حمل‌ونقل و مسکن استان گزارشی از عملکرد واحدهای حوزه مدیریتی خود ارائه نمودند و در خصوص مسائل و مشکلات در زمینه‌های حمل‌ونقل و مسکن در سطح استان بحث و بررسی شد.

نظر شما