شناسهٔ خبر: 32179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

منوچهر سلمان‌زاده خبر داد:

شناسایی ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز درچهارمحال و بختیاری/ برنامه‌ریزی برای نصب ۳۰ دوربین سرعت سنج جدید در جاده‌های استان

منوچهر سلمان زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات جاده‌ای این استان به شناسایی ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز و برنامه‌ریزی برای نصب دوربین‌های سرعت‌سنج جدید در محورهای مواصلاتی خبر داد.

منوچهر سلمان‌زاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی برنامه‌های ما تحقق اهداف وزارت راه و شهرسازی در افزایش بهره‌وری و ایمنی جاده‌ها است.

سلمان‌زاده به کاهش محسوس تصادفات جاده‌ای چهارمحال و بختیاری درسال ۹۴ اشاره کرد و گفت: سال ۹۴ استان چهارمحال و بختیاری مقام دوم کشور را در کاهش تصادفات جاده‌ای کسب کرد و امسال نیز شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم. درعین حال با افزایش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای مواجه شدیم که یکی از عوامل اصلی آن سرعت غیرمجاز رانندگان اغلب غیربومی همچنین افزایش ۲۰ درصدی تردد بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: ۴۰۰۰ کیلومتر جاده در استان داریم و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده و قرار است راه اصلی شلمزار ـ شمس‌آباد که حادثه‌خیز‌تر بوده به بزرگراه تبدیل ‌شود.

سلمان‌زاده افزود: تاکنون ۱۰ دستگاه دوربین سرعت سنج در محورها نصب و ۳۰ دوربین دیگر تا اوایل سال آینده در محورهای مواصلاتی استان نصب می‌شود که هزینه آنها ۶میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک باسکول برای کنترل سرعت خودروها گفت: این باسکول فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و درکنترل سرعت و افزایش ایمنی جاده‌ها موثر است.

سلمان‌زاده همچنین به احداث پنج مجتمع خدماتی ـ رفاهی جدید درمحورهای استان اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود سه باب از این مجتمع‌ها تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسند.

نظر شما