شناسهٔ خبر: 32190 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

پیگیری اتصال شهر یاسوج به آزاد راه شیراز- اصفهان/ تحویل ۲۰۸۸ واحد مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ / بهسازی و یا احداث ۴۸۵ کیلومتر راه روستایی

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در برنامه تلویزیونی، به بیان توضیحاتی در خصوص خدمات راه و شهرسازی این استان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد طول بزرگراه‌های استان را  ۱۰۹ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۲ کیلومتر مسیر چهارخطه در مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی استان در حال اجرا است که بخشی از طرح‌ها امسال تکمیل می‌شود و برخی نیز در سال آینده تکمیل خواهد شد.

علیمردانی در خصوص بحث آزاد راه در این برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: در این بخش پیگیر اتصال شهر یاسوج به آزاد راه شیراز- اصفهان هستیم که خوشبختانه توانستیم از وزارتخانه مجوز مطالعات اولیه و امکان سنجی را بگیریم.

وی در بخش راه‌های اصلی به عملیات اجرایی ۸۹ کیلومتر راه اصلی در همه شهرستان‌ها استان اشاره کرد و افزود: از پروژه‌های مهم کشور محور ارتباطی پاتاوه- دهدشت است که خوشبختانه اعتبارات خوبی در سفر هیت دولت به این پروژه اختصاص داده شده و به د لیل اینکه یکی از دغدغه‌های مهم مسئولین کشوری و مردم استان هست و در واقع به دلیل اینکه به نحوی گره‌گشای ارتباط شما ل به جنوب کشور است از پروژه‌های اولویت‌دار در بخش راه‌های اصلی استان است.

علیمردانی در بخش دیگری از برنامه تلویزیونی خود به پل سوم بشار اشاره کرد و گفت: پروژه مذکور از جمله پروژه‌های حوزهٔ شهری هست که به جهت مشکلات عدیده‌ای از جمله تملک، انتقال تاسیسات زیربنایی و اعتبار باعث ایجاد تأخیر در روند اجرایی پروژه شده که خوشبختانه با همت استاندار و مجمع نمایندگان استان و مساعدت وزارت راه و شهرسازی توانستیم گشایشی خوب در این حوزه ایجاد کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بحث در حوزه مسکن مهر استان پرداخت و گفت: در مجموعه ۵۱۲۷ واحد مسکن مهر در استان داریم که تاکنون ۱۸۱۴ واحد تحویل داده شده است و ۲۰۸۸ واحد تا شب عید تحویل متقاضیان داده خواهد شد.

علیمردانی در این برنامه ضمن درخواست از دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت تسریع در نصب انشعابات مسکن مهر، از مردم خواست تا هر چه سریعتر نسبت به سهم آورده خود با هدف تسریع در تحویل واحدهای مسکن مهر خود اقدام کنند.

علیمردانی در بحث راه‌های روستایی عنوان کرد: عملیات اجرایی روکش، بهسازی و یا احداث ۴۸۵ کیلومتر راه روستایی را در دست اقدام داریم.

وی در بخش پایانی برنامه تلوزیونی نگاه روز به پیشرفت ۸۴ درصدی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج اشاره و ابراز امیدواری کرد طبقه برنامه زمانبندی شده تا هفته دولت سال ۹۶ اماده جهت تحویل باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۱۰۰ تختخواب گچساران و بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت را به ترتیب ۶۸ و ۸۵ درصد عنوان کرد و گفت: استارت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی دهدشت و ۳۲ تختخوابی سی سخت نیز زده شده است.

نظر شما