شناسهٔ خبر: 3220 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو هیات موسسین انجمن خیرین راه و ترابری:

ارائه آمار تاثیر کمک‌های خیرین در همايش خيرين راه و ترابري/ دامنه کار انجمن خیرین راه و ترابری محدودیتی ندارد

راه روستایی عضو هیئت موسس انجمن خیرین راه و ترابری٬ این انجمن را حلقه ارتباط مردم با دولت خواند و گفت: در قبال کمک خیرین برای آسفالت و روکش جاده‌ها، آزادراه‌ها و راه‌های روستایی دولت نیز تهیه قیر را برعهده گرفته است.

مظفر نیکپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هدف از تشکیل انجمن خیرین راه و ترابری را رسیدگی به همه امور حمل و نقل خواند و گفت: شاکله این انجمن یافتن حلقه مفقوده ارتباط میان مردم و نهادهای دولتی است.

عضو هیئت موسس انجمن خیرین راه و ترابری (اخرت) ادامه داد: با کمک انجمن٬ خیرین شناسایی و با مناطقی که نیاز به راه دارند مرتبط می‌شوند.

وی با بیان اینکه کمک خیرین راه و ترابری شامل نذورات هم می‌شود افزود: کمک‌های آنها صرف نصب تابلوی علائم همچون پیچ خطرناک و دهانه پل و حتی آسفالت یک کیلومتر از یک آزاد راه می‌شود.

نیکپور با بیان اینکه در نخستین همایش خیرین راه و ترابری مجموعه آماری از تاثیر کمک‌های خیرین در قالب نمودار ارائه می‌شود یادآور شد: با کمک این انجمن در تلاشیم باورهای مردم را تغییر دهیم، ساخت یک متر مربع راه روستایی 65 تا 70 هزار تومان هزینه دارد، خیرین می‌دانند مثلا نذرشان صرف ساخت یک متر مربع راه روستایی شده است.

وی راه را مقدمه توسعه کشور خواند و افزود: توسعه کشور بدون راه دچار خدشه مي شود در جایی مدرسه ساخته می‌شود اما چون مسیر آن صعب‌العبور است عملا مدرسه بلا استفاده می‌ماند.

عضو هیات موسس انجمن خیرین راه و ترابری گفت: ما به آنچه که خیّر می‌گوید واقفیم، مگر زمانی که جایی را برای هزینه نذر خود مشخص نکرده باشد، در این هنگام با مراجعه به معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی اولویت‌ها را تعیین و بر اساس آن عمل می‌کنیم. همچنین در قبال کمک خیرین برای آسفالت و روکش جاده‌ها، آزادراه‌ها و راه‌های روستایی دولت نیز تهیه قیر را برعهده گرفته است چون هزینه تأمین قیر در راه‌سازی رقم بزرگی می‌شود.

وی با بیان اینکه دامنه کار انجمن خیرین راه و ترابری عام است و محدودیتی ندارد٬ ادامه داد: تاکنون احداث پل، نصب علائم و آسفالت راه در دستور کار این انجمن قرار گرفته است./

نظر شما