شناسهٔ خبر: 32224 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

انتخاب برترین آثار مکتوب در حوزه بازآفرینی شهری/ راه‌یابی ۱۳۶ اثر به مرحله دوم

نشست شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با راه‌اندازی برنامه فرهنگی جستار کیفیت در تجربه های بازآفرینی شهری کوشیده است گروه‌های مختلف جامعه را نسبت به حیات مطلوب شهری، حساس کرده و توجه همگان را به اهمیت مقوله اثرگذاری فعالیت‌ها بر مطلوبیت زندگی مردم و ارتقای سطح رضایتمندی ایشان از کیفیت زندگی، جلب کند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برنامه "انتخاب برترین آثار مکتوب در حوزه بازآفرینی شهری" یکی از برنامه‌های جنبی است که در دوره دوم مطرح شده و در دوره‌های آتی بنابر موضوعات مختلف پیگیری خواهد شد.

با توجه به تصمیم شورای سیاست‌گذاری برنامه جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری، از میان انواع آثار مکتوب، کتاب‌های تالیف و ترجمه شده بدون محدودیت در زمان انتشار، در این دوره مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

 بر اساس آیین‌نامه‌ای که زیر نظر شورای علمی و با تکیه بر محتوای کلی آیین‌نامه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برای این دوره تدوین شده است، هدف از اعطای جایزه برترین كتاب آن است که ضمن شناسایی و معرفی كتاب‌هایی با اثرگذاری مطلوب بر فعالیت‌های دانشگاهی و حرفه‌ای در زمینه بازآفرینی شهری، با حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص كتاب در حوزه‌های مرتبط با موضوع بازآفرینی شهری، به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مكتوب در این زمینه کمک شود.

اولین جلسه داوری برنامه انتخاب برترین کتاب در حوزه بازآفرینی شهری با حضور آقایان دکتر سیدمحسن حبیبی، مظفر صرافی و سعید معیدفر تشکیل شد. در این جلسه ۱۳۶ کتاب از میان آثار رسیده به دبیرخانه با محوریت محتوای کلی آنها، طبقه‌بندی شده و موارد کلیدی زیر جهت داوری مرحله دوم تعیین شدند:

۱)  آثار تالیفی تنها در صورت طرح اندیشه‌ای نوین یا ترویج اندیشه‌ای کارآمد، می‌توانند به عنوان آثار منتخب معرفی شوند.

۲)  آثار ترجمه‌ای منتخب، باید ضمن رعایت امانت در برگردان متن، معادل مناسب را برای واژگان متن اصلی انتخاب کرده و آنها را در نثری روان و سلیس به کار بسته باشند.

بر اساس نظر اعضای شورای علمی در مرحله اول داوری، ۱۵ کتاب در دو حوزه تالیف و ترجمه انتخاب شدند که پس از ارزیابی و داوری مرحله دوم، کتاب‌های برتر و شایسته تقدیر از میان آنها انتخاب و معرفی خواهند شد.

برگزاری جلسه دوم داوری مرحله اول مسابقه عکاسی جستجوی کیفیت در شهر از دریچه تصویر

در دومین نشست شورای داوران مسابقه عکاسی، آقایان مجتبی آقایی، سیمون آیوازیان، سید جواد میرحسینی، از میان ۲۰۳ عکس برگزیده در نشست نخست، ۱۱۰ اثر به نمایشگاه راه یافت.

 مرحله دوم داوری، در خانه گفتمان شهر و معماری برگزار خواهد شد و عکس‌های برتر دومین دوره مسابقه عکاسی جستجوی کیفیت در شهر از دریچه تصویر، انتخاب و معرفی خواهند شد. از صاحبان این آثار برگزیده در مراسم جایزه ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری تقدیر به عمل خواهد آمد./

نظر شما