شناسهٔ خبر: 32233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام مطالعات بازآفرینی درمحلات هدف گلستان/ مساحت ۴۰۵ هکتاری مناطق حاشیه ‌نشین گنبدکاووس و گرگان

ابراهیم مبارک قدم به گفته مدیركل راه و شهرسازی گلستان، مطالعات بازآفرینی در برخی از محلات شهرهای استان از جمله گرگان، گنبد و آزادشهر به اتمام رسیده و در شهرهای كردكوی، بندرتركمن و آق قلا در دست تهیه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی گلستان، ابراهیم مبارك قدم، مدیر کل راه و شهرسازی استان در نشستی با حضور مسئولان و كارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: اكنون در استان گلستان شهرهای گنبدكاووس و گرگان بیشترین مساحت مناطق حاشیه‌نشین را به خود اختصاص داده‌اند ۴۰۵ هكتار در هشت منطقه برآورد شده است.

دبیر ستاد احیای بافت های فرسوده گلستان، تاثیرات توانمندسازی این مناطق را شامل افزایش درآمد ساكنان، مقاوم سازی واحدهای مسكونی، افزایش سرانه خدمات شهری و اشتغال‌زایی بیان كرد.

وی، پیشگیری و درمان را از موضوعات مورد توجه و مهم در ستاد بازآفرینی شهری استان بیان كرد و گفت: به همین منظور در چشم انداز دیده شده در ستاد، باید شرایط اقتصادی این مناطق بهبود یابد و خدمات و زیرساخت های شهری آنها با میانگین شهری برابری كند.

مبارك قدم با اشاره به اینكه برای انجام اقدامات بازآفرینی و توانمندسازی در این مناطق، ارزیابی آنها از ابعاد مختلف لازم است، افزود: مطالعات بازآفرینی در برخی از محلات شهرهای استان از جمله گرگان، گنبد و آزادشهر به اتمام رسیده و در شهرهای كردكوی، بندرتركمن و آق قلا در دست تهیه است.

هدف از برگزاری این نشست، هماهنگی بین بخشی و تجمیع و همسو كردن آمار،اطلاعات و اقدامات دستگاه‌های دخیل در امر بازآفرینی شهری و برنامه ریزی و جلوگیری از موازی كاری‌ها بیان شده است.

 

 

نظر شما