شناسهٔ خبر: 32297 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در یک هفته:

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به یزد/ حضور نوبخت در نشست بررسی راه‌آهن اردبیل-میانه/ اجرای ۴۹ پروژه توانمندسازی در کرمانشاه/ کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تهران

گزارش آخر هفته  سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به یزد و برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی این استان، اجرای ۴۹ پروژه توانمندسازی در کرمانشاه و بهره‌برداری از ۱۴ مورد آن، کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تهران و همچنین تلاش اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان برای بسیج مدیریت شهری و منابع جهت احیای کارخانه ریسباف از مهمترین اخبار هفته گذشته در استان‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است.

مرکزی

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی طی حکمی مجید شارقی را به سمت مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی منصوب کرد.

سال جاری افزون بر ۶۰۰ واحد مسکونی و تجاری در استان مرکزی جهت استفاده از تسهیلات نوسازی بافتهای فرسوده به بانک عامل معرفی شده‌اند.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: شاخص‌های استان در حوزه راه و میزان بهره ‌مندی این استان نسبت به سطح ملی پایین بوده و با همکاری استانداری کردستان و سازمان برنامه و بودجه استان در تلاش هستیم تا این شاخص را ارتقا دهیم.

کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در بیست و پنجمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از انجام ۵۰ درصد از صادرات کشور به عراق از طریق مرز کرمانشاه خبر داد و گفت: پتانسیل بالا و نقش مرکزیت کرمانشاه در بین استان‌های شرقی کشور اعم از کردستان، لرستان، ایلام و تا حدودی همدان باعث شده تا این استان خدمات فوق‌العاده‌ای را در این منطقه ارائه دهد.

بر اساس گزارش سرپرست اداره کل استان کرمانشاه ۴۹ پروژه توانمندسازی مصوب سفر مقام معظم رهبری در این استان عملیاتی شده که ۱۴ مورد آنها به بهره‌برداری رسیده است.

کرمان جنوبی

یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در ارزیابی عملکرد آبان ماه امسال در سطح کشور به همراه یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه برتر شد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی تبیین بازآفرینی شهری در راستای بازخوانی اندیشه ایران‌شهری است که دارای ارکان اساسی تاریخ، فرهنگ و ارتباط ساختاری با آیین مردم است که محور اصلی آن انسان است.

تهران

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره راه وشهرسازی استان تهران با تاکید بر این که بودجه تمامی پروژه‌هایی که در سفر رییس جمهوری در استان تهران مورد توجه قرار گرفتند تامین می‌شود، از فعال سازی پروژه‌های نیمه‌تمام راهسازی در سطح استان خبر داد و گفت: حدود ۲۰ پروژه كه به دلیل كمبود اعتبارات متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از طریق اسناد خزانه اسلامی مجدد آغاز شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه اکثر فرونشست‌های زمین در تهران در حوالی مترو رخ داده، گفت: تیم کارشناسی متشکل از تمامی دستگاه‌ها در حال بررسی علت فرونشست ها است.

مدیركل راه وشهرسازی استان تهران از تكمیل ۵۰۰ واحد باقی‌مانده از مجموع ۳ هزار واحد شهر جدید اندیشه تا دهه فجر خبر داد.

مدیرکل راهداری و ‌حمل‌ونقل‌جاده‌ای استان تهران از کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاد‌ه‌ای استان در ۷ماه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال پیش خبر داد و گفت: با کاهش ۲۰ نفری طی این مدت تعداد تلفات از ۲۱۲ نفر به به ۱۹۲ نفر کاهش یافته است.

خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی از رفع تصرف ۲۳ هزار و ۲۵۰ متر از اراضی ملی واقع در منطقه درآبد امام بین مشهد و کلات با ارزش حدود ۷ میلیارد تومان خبر داد.

یزد

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به یزد سیاست مهم دولت تدبیر و امید را افزایش کیفیت زندگی شهری عنوان کرد و از افزایش بودجه ساماندهی حاشیه‌ نشینی از ۳۷۰ میلیارد ريال به بیش از ۴۷۰۰ میلیارد ريال خبر داد.

درپی سفرمعاون وزیرراه و شهرسازی به استان یزد ساخت مسکن دربافت ناکارآمد شهری توسط موسسه خیرین مسکن‌ساز در دستور کار قرارگرفت.

همدان

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، از تخصیص ۳ هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای دارای محدوده‌های مصوب استان همدان خبر داد.

اردبیل

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: برای راه‌آهن اردبیل بودجه ۴ برابری در سال آینده پیش‌بینی شده است، این در حالیست که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، برای تکمیل راه‌آهن اردبیل-میانه هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در برنامه تلویزیونی، به بیان توضیحاتی در خصوص خدمات راه و شهرسازی این استان پرداخت.

گلستان

به گفته مدیركل راه و شهرسازی گلستان، مطالعات بازآفرینی در برخی از محلات شهرهای استان از جمله گرگان، گنبد و آزادشهر به اتمام رسیده و در شهرهای كردكوی، بندرتركمن و آق قلا در دست تهیه است.

بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر با بیان اینکه ۱۴ پروژه راه روستایی در این استان در بوشهر دردست اجراست که ازاین تعداد شش پروژه دردهه فجر افتتاح می‌‌شود از پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت بزرگراه اهرم-برازجان خبر داد./

نظر شما