شناسهٔ خبر: 32308 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم تبریز در مجلس:

۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی در دولت قبل صرف چه پروژه‌‌هایی شد؟/ استیضاح وزیر راه پاک کردن صورت مساله است/ تاکید بر تلاش برخی رسانه‌ها درجهت تخریب بیشتر دولت

 مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر راه را در شرایط فعلی پاک کردن صورت مساله عنوان کرد و گفت: روندی که برخی رسانه‌ها نسبت به دولت در پیش گرفته‌اند برای تخریب بیشتر دولت است و اینکه ضعف‌هایی که زاییده ساختار است به گردن کسی بیندازیم که وسط گود قرار گرفته و همه تقصیرها را متوجه او بدانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود پزشکیان در مراسم افتتاح دفتر سایت انصاف‌نیوز با اشاره به طرح برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در پی حادثه تصادف قطار در سمنان، گفت: ما باید مشکلات را حل کنیم تا اتفاق مشابه تکرار نشود. نمی‌توان تصور کرد که با اخراج و استعفای یک نفر مشکل حل می‌شود، در این صورت ما گرفتار اشتباهات بزرگتر می‌شویم.

وی افزود: بهتر است به دنبال علت وقوع این حادثه باشیم تا دوباره چنین اتفاقی رخ ندهد اما اگر می‌خواهیم بگوییم که کل این اتفاق به خاطر یک نفر بوده باید آن یک نفر را اعدام کنیم نه استیضاح! به اعتقاد من باید کار کارشناسی و علمی در این زمینه صورت گیرد و عیوب سیستم حمل و نقل ما مرتفع شود. تا زمانی که روی این مسائل تمرکز نکنیم استیضاح تنها مسکنی خواهد بود که به ظاهر مشکل را حل می‌کند، اما در واقع پاک کردن صورت مساله است.

ایسنا نوشت: نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه برکناری وزیر راه در شرایط فعلی به ضرر سیستم حمل و نقل کشور است، یادآور شد: هر وزیری که بخواهد به جای آقای آخوندی سر کار بیاید مجبور است روند اداری فعلی را تا چند ماه آینده کنترل کند؛ در حالیکه تیم فعلی وزارت راه می‌توانند با بررسی مشکلات نسبت به اصلاح آنها اقدام کنند و این نتیجه بهتری خواهد داشت تا اینکه بخواهیم صرفا صورت مساله را پاک کنیم.

سیاست خارجی همچنان نقطه قوت دولت یازدهم است

پزشکیان درباره شانس رای‌آوری مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز گفت: آقای روحانی باید خودش تحلیلی از روند کار داشته باشد. البته گلایه‌ها و نارضایتی‌هایی درباره قول‌ها و وعده‌های ایشان وجود دارد و آقای روحانی باید نسبت به جلب رضایت عمومی تلاش بیشتری کنند.

وی سیاست خارجی را نقطه قوت دولت یازدهم عنوان و خاطرنشان کرد: اگر گشایشی ایجاد شده و ما توانسته‌ایم نفت و گازمان را بفروشیم یا رفت و آمدی با مقامات بین‌المللی داشتیم به خاطر همین برجامی بوده که عده‌ای می‌گویند باید پاره می‌شد. اگر تندروهای آمریکا ناراحت هستند به خاطر این است که تحلیل‌شان این بوده که ایران نمی‌تواند به این شکل ادامه دهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعیت این است که ما در دعوا خیری نمی‌بریم و هر قدر از بروز تنش در داخل و خارج از کشور جلوگیری کنیم قدرت رشد اقتصادی افزایش پیدا خواهد کرد. طبیعتا اگر تنش وجود داشت وضع اقتصادی بدتر از این می‌شد. برای ما وجود ثبات، امنیت و نبود دعوا یک مزیت است پس بهتر است تا جایی که ممکن است از دعوا، درگیری و ایجاد تنش پرهیز کنیم البته این بدان معنا نیست که با ضعف و قدرت و تمامیت نظام دفاع کنیم بلکه این هنر ماست که چطور عمل کنیم تا تنشی ایجاد نشود.

پزشکیان با اشاره به وجود برخی دلخوری‌ها بین نیروهای همسو با دولت، یادآور شد: آقای روحانی باید در مدت باقیمانده از عمر دولت نظر این افراد را به خود جلب کند.

وی با بیان اینکه وعده دولت در مورد اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی در استان‌های آذربایجان و کردستان اجرایی نشده، تصریح کرد: در واقع حقوق قومیت‌ها به آن شکلی که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد اقتصادی دولت نیز گفت: در داخل کشور گروه‌هایی بودند که نمی‌خواستند دولت در حوزه اقتصادی موفق باشد لذا آنها یک جو رسانه‌ای علیه دولت ایجاد کردند و هرگاه قرارداد و مذاکره‌ای می‌خواست انجام شود اما و اگر راه می‌انداختند. طبیعتا کار کردن در چنین جوی کار ساده‌ای نیست و همین بستر را برای سرمایه‌گذاری تنگ‌تر کرد.

پزشکیان با اشاره به برخی هجمه‌ها به دولت یازدهم، تصریح کرد: مگر بیکاری و حقوق نجومی در این دولت اتفاق افتاد. در دولت قبل ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد ما از فروش نفت، گاز و میعانات گازی بود اما چه اقدامی انجام شد. می‌توانید تصور کنید که ۱۰۰ میلیارد دلار مساوی با ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر راه آهن است. حالا باید سوال کرد که آن درآمد صرف چه پروژه‌ای شده است.

وی یادآور شد: روندی که برخی رسانه‌ها نسبت به دولت در پیش گرفته‌اند برای تخریب بیشتر دولت است و اینکه ضعف‌هایی که زاییده ساختار است به گردن کسی بیندازیم که وسط گود قرار گرفته و همه تقصیرها را متوجه او بدانیم.

نظر شما