شناسهٔ خبر: 32323 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

سالانه یک‌هزار کیلومتر به شبکه بزرگراهی کشور اضافه شده است/ هدف‌گذاری برای احداث ۲۵ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: از سال ۹۲ تاکنون سالانه ۸۰۰ تا یک‌هزار کیلومتر به شبکه بزرگراهی کشور اضافه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، ، عبدالهاشم حسن‌نیا،  معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشورصبح امروز در جمع خبرنگاران به برنامه دولت در زمینه توسعه شبکه راه‌ها در کشور در سال‌جاری اشاره و اظهار کرد: قرار است امسال با اعتباراتی که داشتیم و تخصیص‌هایی که صورت گرفت، توسط شرکت ساخت و اعتبارات استانی ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه به شبکه بزرگراهی کشور اضافه شود.

وی تصریح کرد: در مجموع از سال ۹۲ تا به امروز سالیانه ۸۰۰ تا یک‌هزار کیلومتر به شبکه بزرگراهی کشور و مقداری نیز به شبکه راه‌های اصلی اضافه شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه هر ساله ۱۰ تا ۱۲ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نیز بهسازی و نوسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: آنچه در کشور به آن نیاز داریم احداث ۲۵ هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی و آزادراهی است.

حسن‌نیا اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی و آزادراهی در کشور وجود دارد و فکر می‌کنیم در برنامه ششم اگر بتوانیم بین ۲۵ تا ۲۷ هزار کیلومتر به شبکه بزرگراهی و آزادراهی اضافه کنیم، تحول بزرگی در راه‌های کشور به وجود خواهیم آورد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از حمل و نقل بار و مسافر در جاده‌ها انجام می‌شود از این رو توجه به توسعه این بخش امری ضروری است، گفت: ۸۵ درصد از ۹۵ درصد حمل نقل بار و مسافر در جاده‌های کشور در راه‌های شریانی انجام می‌گیرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۴ هزار کیلومتر راه شریانی در کشور ما وجود دارد که مردم بیشترین استفاده را از آنها می‌کنند از این رو اگر منابع اعتبارات و امکاناتی نیز وجود دارد، باید در جایی که بیشترین استفاده و بهره‌وری را دارد هزینه شود.

حسن‌نیا خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر فاصله معنا داری بین اعتبارات مورد نیاز و اعتبارات در اختیار وجود دارد که این مهم مشکلاتی را برای ما به عنوان دستگاهی اجرایی در بحث پاسخگویی به توقعات مردم به وجود آورده است.

وی در پایان از فعالیت بیش از  ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در راهدار در کشور خبر داد و تصریح کرد: در مجموع در راستای نگهداری راه‌های کشور و تردد حمل و نقل، بار و مسافر ۱۸ هزار نفر فعالیت می‌کنند.

معاون سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ساخت ۲۵ تا ۲۷ هزار کیلومتر آزاد راه و بزرگراه در برنامه ششم توسعه برای ارایه خدمات بهتر به نقش ۹۵ درصدی حمل و نقل جاده ای هدف گذاری شده است.

حسن‌نیا فاصله معنادار بین اعتبارات مورد نیاز و اعتبارهای در اختیار را مهمترین چالش دولت در حوزه راه عنوان کرد.

وی همچنین گفت: ۵۵۰ هزار نفر راهدار در جاده های کشور مستقر هستند و حدود ۱۸ هزار نیز در تردد، حمل و نقل جاده ای کشور به مردم خدمت می‌کنند.

در آیین گرامیداشت روز راهدار و رانندگان قانونمند کردستان ۳۹ نفر از فعالان عرصه راهداری، حمل و نقل جاده ای استان در بخش های مختلف شامل حامیان، راهداران نمونه کشوری و استانی، رانندگان قانونمند، همکاران امداد جاده ای و پلیس راهور، خبرنگاران و فعالان رسانه های حوزه راهداری تجلیل شدند.

نظر شما