شناسهٔ خبر: 32361 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

راه‌سازی و راهداری باید به صورت هم‌زمان مورد توجه قرار بگیرد

راهسازی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در خیلی از کشورهای دنیا بحث صیانت از راه‌ها به عنوان سرمایه‌های ارزشمند جا افتاده است و باید راه‌سازی و راهداری ما به صورت هم‌زمان مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، میر قادری چهارشنبه‌شب در همایش تجلیل از فعالان عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری کردستان که به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، به نقش‌آفرینی راهداران به عنوان سربازان جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: راهداران همواره در راستای انجام وظیفه به بهترین شیوه تلاش و آن‌گونه که باید و شاید انجام وظیفه کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: برگزاری این مراسم‌ها شاید بستری برای بیان گوشه‌ای از نقش‌آفرینی راهداران زحمت‌کش در این استان باشد.

وی بیان کرد: چند سالی است که اول دی‌ماه به عنوان روز راهدار نام‌گذاری شده است تا نقش ارزشمند راهداران مورد تقدیر قرار گیرد.

قادری با بیان اینکه کار راهداری کار بسیار سختی است، گفت: این سختی در استانی مانند کردستان که منطقه‌ای کوهستانی، سخت گذر و صعب‌العبور است بسیار سخت‌تر است.

وی اظهار کرد: در استان کردستان هر میزان جاده‌ها کوهستانی‌تر و تردد خودروها با سختی بیشتری صورت می‌گیرد به همان میزان کار راهداران را با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: همین که مسافران و گردشگران در جاده‌های استان موهبتی به نام آرامش و امنیت را که به‌وسیله راهداران تأمین شده حس می‌کنند یک کار ارزشمند و جای تقدیر دارد.

وی اظهار کرد: باید به بحث و مقوله راهداری بیشتر توجه شود، اگر در زمینه راهداری نگاه کارشناسی شده نداشته باشیم به ازای هر کیلومتر راه که می‌سازیم سه کیلومتر راه موجود را از دست می‌دهیم.

قادری گفت: در خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا بحث حراست و صیانت از راه‌ها به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و ملی به خوبی جا افتاده و مورد تأکید قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: راه‌سازی و راهداری هم‌زمان با هم باید دید و به بحث راهداری باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما