شناسهٔ خبر: 32381 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بیست و پنجمین جلسه کمیته کارشناسی کمیسیون طرح تفصیلی شهر همدان مطرح شد:

هویت بخشی به سیمای شهری و روستایی در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه استان همدان

فرهاد فرزانه مدیریت شهرسازی و معماری از تشکیل بیست و پنجمین جلسه کمیته کارشناسی کمیسیون طرح تفصیلی شهر همدان در محل سالن کنفرانس اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، در جلسه‌ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان و مدیریت شهرسازی و معماری، بر رعایت ضوابط و مقررات طرح تفصیلی، همچنین تأمین پارکینگ برای کلیه کاربری‌ها طبق ضوابط و مقررات مصوب و حفظ فضای سبز تأکید شد.

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: احداث پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر باعث روان‌سازی ترافیک و بهبود حرکت در سطح معابر خواهد شد و باید مورد توجه قرار گیرد.

فرزانه عنوان کرد: با عنایت به اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران نام‌گذاری شده است و هویت بخشی به سیمای شهری و روستایی در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه تأکید شده است می‌بایست کارشناسان و طراحان توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

وی افزود: این موارد از مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری است لذا حفظ سیما و منظر شهری که برگرفته از هندسه معماری ایرانی اسلامی است ضروری است و باید نمایانگر شهری اسلامی ایرانی باشد.

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر احساسات، عواطف و طرز تفکر شهروندان «سیمای شهری» است، بیان کرد: نوع معماری، نوع استفاده از رنگ‌ها، کیفیت و کمیت المان‌های شهری و... همگی می‌تواند در کیفیت زندگی روزمره مردم در شهرها تأثیر داشته باشد و زمانی زندگی خوب شهروندی می‌تواند رقم بخورد که شهروندان از امنیت روانی و آسایش خاطر برخوردار باشند

نظر شما